Merhaba. Oğlum 38 aylık. Son zamanlarda beni düşündüren davranışları var. Gelişimi konusunda bir sıkıntı yaşamadık yürümesi 11 ay civarında oldu. Erken konuşmaya başladı. Ekrandan uzun bir süre uzak tuttum konuşması hep yaşıtlarından ileriydi. Ezberi çok iyiydi renkler, sayılar, şarkılar her şeyi kolayca ezberler. Ama oyun oynama konusunda hep zayıftı. Bir şeye odaklanması güç ve dikkati kolay dağılırdı hep. Bu yaşlarda çok odaklanması beklenemez diye okuduklarımdan üstüne çok düşmedim. Ama son zamanlarda artık büyüdükçe farklı şeyler bekliyorum yaşıtlarına bakınca da dikkatimi çekiyor. Scooter aldık yüzüne bakmıyor bi iki sürüp bırakıyor. Akülü araba aldık onun da yüzüne bakmıyor. Boyama yapalım diyor oturuyoruz iki çizip bırakıyor sonra başka şeylerle oynuyor ondan ona ondan ona. Kitaplara ilgisi var kitaplarla vakit geçiriyoruz okuyoruz resimleri inceliyor. Ama mesela bugün top oynamak için parka çıkardık ondan 1 yaş küçük çocuk aldı topu sürekli futbol oynadı benim oğlum ordan oraya ordan oraya koşup duruyor oyun kurmak oyun oynamak yok. Yaşıtlarıyla hiç oynamıyor. Kum havuzuna götürürüm kumları karıştırır karıştırır oynar onlarla. Biraz kepçe kamyonla oynar 5-10 dk sonra bırakır. Sabırsızdır sıra beklemede çok sıkılır. Bir işim varsa yaptırmaz bekle derim beklemez acele ettirir hep. Bir tek dediğim gibi kitaplarla bol vakit geçirebiliriz kitaplarla oyun kurarız tavşancık kitabı var mesela ben tavşancığım düştüm kolum kanadı hadi yara bandı saralım beni öp falan der. Bir de oyun hamuru ile vakit geçirebilir. Ama düzgün değil onla da yuvarlar onları sürekli top yapar. Deliklerden geçirmeye çalışır. Ama geri kalan her oyunda sıkılır. Oyuncaktan oyuncağa atlar.
Acaba dikkati mi dağınık dedim ve daha önce adını duyduğum ama hiç araştırmadığım dehb ile karşılaştım. Sizce yaşına göre böyle bir durum söz konusu olabilir mi? Eğer ihtimal varsa nereye götürmeliyim ne yapmalıyım? Tanı alan, bilgisi olan var mı lütfen yardımcı olur musunuz ?