Mlkkrm biraz kopuk kopuk yazılmış, ben anladığım kadarıyla cevap vereyim. Öncelikle kaza ile ilgili, işyerinde olan bu tarz olaylar evet iş kazasına girer. Ancak bunun sgk ya bildiriminin yapılması gerekir. Bildirim yapılmıştır diye düşünüyorum yapılmadıysa da sizin davanızla birlikte yapılacaktır, geç bildirimden ceza alırlar. Sonra iş kazasındsn geçici iş görmezliği oldu mu eşinizin? Ya da herhangi bir engeli? Eğer fiziki bir engeli varsa (ki bazen olay sebebiyle psikoloji bozulmasına bile veriyorlar) maddi zarar tazminatı (cismani zarar tazminatı) alma hakkı olur engeli ile orantılı olarak. Sabıkalı işçi çalıştırma konusunda işyerleri sabıkalı işçi çalıştırabilir hatta çalıştırmaları için teşvik bile var.
Kıdem tazminatına gelirsek, evet normalde 1 yıl çalışma için kıdem tazminatı alabilir. Ama bunun için ya işçinin haklı olarak feshi, ya da işverenin haksız olarak feshi gerekir. Ancak çıkaracağız deyip ne yaptılar onu anlamadım, işten çıkış bildirgesi koduna bakmak lazım. Alt yorumlarda olduğu gibi çıkaracağız biz sen gelme deyip 3 iş günğ gelmediği için çıkarmış olma ihtimalleri var.
Dava sürecine gelirsek, dava sürecinde tanıklarınızı getiriyorsunuz. Elden ücret alıyoruz falan diye tanıklık yapmaları gerekiyor. Hakim ikna olursa normal (elden dahil) maaşı kadar tazminat alabilir. Ama tabi bunun için tazminata hak kazanmış olması şartı var yani ya eşiniz haklı olmalı, ya iş yeri haksız. Bunun yanında ubgt ücreti, yıllık izin ücreti vs gibi alacakları varsa bunlar da davaya konu edilebilir. Dikkat etmeniz gereken şey davanın esas değerini doğru belirlemek. Eğer çok yüksek söylerseniz davanızın red edilen payı oranında karşı tarafa vekalet ücreti ödemek duurmunda kalırsınız. Detaylar çok. Kolaylıklar diliyorum.