babyboy_35 9,5 aylığız biz ama yine de tecrübelerimi söylemek isterim. Tam 6. ayda sebze çorbasıyla başlamıştık. Ben 3 gün kuralına uymadım. 1 hafta sebze çorbası, sonraki 1 hafta hem sebze çorbası hem yoğurt, sonraki 1 hafta onlara ek olarak kahvaltı öğünü, sonra meyve, sonrasında ise hepsine ek olarak gece mamasına başladık. Sonra hep öyle devam ettik, tabii şimdi araya ara öğün de sıkıştırıyorum. Çok şükür şu ana kadar hiçbir problem yaşamadık, iştahı oldukça yerinde hatta ağzı hiç boş dursun istemiyor öyle söyliyim. ve en önemlisi bizim için su, suyu çok içtiği için sağlıklı kilo alıyor. Bunlarla birlikte bir de doktorumuzun söylediği, kafama kazınan bi bilgiyi paylaşayım sizinle, etrafta çok fazla yanlış bilgi dönüyor çünkü. “Alerji olması değil, alerjiyi nasıl geçirdiği önemli. Vücudunda ufak tefek kabarmalar olabilir, yüzünde kırmızı lekeler görünebilir bunlar da alerji belirtisi ama benim için önemli değil. Israrla vermeye devam et, en sonunda vücut alışacaktır” demişti. Öyle de oldu. Özellikle yoğurtta ciddi kabarmalar oldu ama vermekten vazgeçmedim, şu anda hiçbir şey yaşamıyoruz zaten. Bunlar dışında, çok yüksek ihtimal kabız olacak ama endişelenmeyin çünkü çok normal. Kabızlığı en aza indirmek için her yemeğine mutlaka zeytinyağı koyun, suyu ihmal etmeyin. (Ben suyu ek gıdaya geçtiğinden beri istediği kadar veriyorum, bi miktar belirlemedim.)
Benim tecrübelerim bunlar, umarım yardımcı olur. İnşallah çok iştahlı bir bebiş olur.🙏