Merhabalar şimdi herkesin bildiğinden yaptığından cok bilmediği yapmadığı ve bu kelime için şu oyun oynadım etkılı oldu gibi gibi şeylerden konuşalım mı? Bir de rica ediyorum acele etmeyin zamanı gelince konuşur demeyelim elbette konuşur da her anne bebeğinin kendini güzelce ifade etmesini ister ve eminim destekle çok güzel işler başarıyorlar kendi yaptıklarımdan bahsediyorum aşagıda
- her gün kabak çekirdeği yedirmeye çalışıyorum ( doktorumuzun dil gelişimi hk bir videosunda : kabak çekirdeği , yumurta sarısı , köy tavuğu ciğeri , beyaz fasülye . Bu besinlerden bahsetmişti yumurta sarısı çok yiyor diyemem evet beyaz fasülye de yediriyorum köy tavuğu bulamadım
Her hafta bir yada iki kelime 13 aylık olduğu için böyle yaptım dili iyi ve büyük bir bebekse 3 4 yapılabilirmiş
Hafta için belirlediğim kelimeler ağırlık veriyorum ekstra bu bilginin farklı bir detayını bir anne de gördüm en az 40 kere günde tekrarlayın diyordu gerçekten doğruymuş daha çok tekrar ettiğim günün sonunda oğlum kelime söyledi biz suan eylemlerdeyiz bu ara kendi söylediği şeyler tabi ki oluyor ama tekrar etmıyor bir daha bu da onun daha ne olduğunu bilmeden etmesiyle ilgiliymiş bu yüzden bu kelimeleri de ekstra çalışmasını yapıyorum
Taklit becerisini geliştirecek oyunlar ( yeni oynadığımız bir oyun önümüze çıkana 100 tekme😂 ben nasıl yürüyorsam aynısını yapıyor anlık aklıma gelen bir oyundu konuyla ilgili olduğu için paylaşmak istedim
Kitabın içinden ya onun ilgilendiği şey hakkında yada daha çok önümüzdeki günlerdeki hedef kelimeleri seçiyorum yani okumuyorum çünkü çok cümleler suan birsey kapamıyor görseldeki şeyi taklit ediyorum mesela çocuk sallanıyorsa sallanma taklidi
Yaklaşık bir aydır dil hareketleri gösterıyordum asagı ve dudak çevre dilini gezdirmeyi öğrendi ama dili sağ sol ve yukarı henüz yapamıyor onları da zamanla diye düşünüyorum bu da çok önemliymiş dil gelişiminde dudak büzme uzatma ruj sürdükten sonra dudakları birbirine vurma hareketimiz bile dil gelişime etkisi varmış
Sıra bende sende oyunları üzerinde daha çok durmaya çalışıyorum şu sıralar bunda eksiğimi gözlemledim
Sizin de tavsiyeleriniz varsa birlikte konuşalım tartışalım ❤️🙏