Semraren
Benimki de Ekimde 3 yaşına girecek.
Yemeğini kendi yiyebiliyor. Yemekten sonra gidip ellerini yıkayıp dişlerini fırçalıyor.
Tuvaleti geldiği zaman gidip kendi oturabiliyor. Oyun oynadıktan sonra oyuncaklarını kategorilere göre topluyor.
Nezaket kurallarını gerektiği kadar biliyor. Eve misafir gelince “Hoşgeldiniz”, “ Yine bekleriz”, “Teşekkür ederim”, “ Lütfen bunu benim için yapar mısın? ” vs şeklinde konuşuyor.
Kibarlığı sebebiyle de hep dikkat çekiyor kuduruğum 😄
Yemek yedikten sonra tabağını götürüp tezgaha koyar ve “ellerine sağlık anneciğim” der.
Yemeklerin hangisinin sağlikli hangisinin sağlıksız olduğunu bilir.
Örneğin yerken “cipsi çok seviyorum ama çok sağlıksız” der.
Ayakkabılarını kendisi giyip çıkarabilir.
Kıyafetlerini belli bir yere kadar kendi giyinebiliyor.
Saatleri bildiği için saat 21.00 olduğunda masal kitabını seçip yanıma geliyor.
Saatleri de tamamen bilmiyor da mesela tam saatleri ve buçukları söylüyor.
Çeyrek geçe, çeyrek kala bunları henüz bilmiyor.
Akıcı şekilde konuşabiliyor. Renk şekil sayo bunlara girmiyorum.