Kızlar toplanın müthiş başarımı anlatacağım. Minnoş kuzum 13 aylık oldu. İlk üç ay hersey çok güzeldi. Geceyi ve gündüzü öğrenmişti. Emmesi süper sütüm bol vs... gece üç saatte bir uyanır emer ve uyumaya devam ederdi. Sonra yurtdışına yerleştik düzeni bozuldu Türkiye’ye git gel, saat farkı falan derken çocuğum tam bir meme bağımlısı oldu. Ek gıdaya geçişte de sıkıntı yaşamadım. Herşeyi yiyor ama memeden asla vazgeçmiyordu. Geceleri tüm gece memede kalmak istiyor yatağına yatınca kıyamet kopuyordu. Ben artık kesintisiz iki saat uykuyu hayal olarak görüyordum. Memelerim yara oldu, ağlayarak emziriyordum. Derken bir yaşına geldi ve bir gün ağlarken yeter artık dedim. Bi kuvvet gece emmelerini kesmeye karar verdim. İlk bir hafta kabus gibiydi. Her saat başı uyandı kucağımda avuttum, süt bitmiş sabah olunca gelecekmiş diye diye uyuttum. Veeee bir hafta sonra bir gece 9 da yatırdım ve sabah 5 te uyandı. Su verdim uykuya devam etti🤗🤗 ve bu böyle devam ediyor. Akşam 9-10 arası uyuyor, sabah 7 de kalkıyor. İnanın duysam birinden mümkün değil derdim ama oldu. Gelelim tavsiyelere
- Aydan sonra gece beslenmelerini kesmeye çalışın. Her uyandığında emzirmeyin, suyla geçiştirmeye çalışın.
bebeğinizi mümkün olduğu kadar yatağınıza almayın
- aydan sonra bebeğinize bir uyku düzeni oluşturun ve kesinlikle ama kesinlikle memede uyumasına izin vermeyin( benim en büyük hatam buydu sanırım. Çünkü kucağımda koşturarak uyutabiliyordum, mememde uyuması işime geliyordu)
uyku sersemliğiyle her uyandığında ağzına meme dayamayın. Bunu da hep yaptım, siz yapmayın.
bebeşinizi uykusu gelmeden uyutmaya çalışmayın. Size verdiği uyku sinyallerini keşfetmeyi öğrenin
son gelişmemiz; artık kucakta at gibi koşturarak uyumuyor kızım, yatağına yatırıyorum sakince başında oturup kendi kendine uyumasını bekliyorum( buraya yazması kolay gibi ama bu aşamaya çok zor geldik, hala yarım saat sürüyor uyuması ama yine de kucağıma ağlamadıkça almıyorum)
çok uzun oldu farkındayım ama umarım birilerine faydalı olacak bilgiler çıkar içinden. Sağlıklı bol uykulu günleriniz olsun. Bu arada uyku meleği falan değilim. Sadece uykusuz bir anneydim🙈 ve kesinlikle çocuğun ağlatılarak uyku eğitimi verilmesi durumuna şiddetle karşıyım. Bebeğinizi anlamayı öğrendiğinizde uykusunu da çözüyorsunuz. Hepinizi öpüyorum😘😘 gündüz emmeleri devam bu arada 3 kere max. ( o da tatlı niyetine yemeklerden sonra)