3 yaş 9 ay oğlumm- Evde gayet sakin kendi kendine oynar bebekliğinden beri hep oyuncak sevdi yapısık bir cocuk değildir( tabiri caizse), dikkat süresi uzundur hatta fazla uzundur masa başı aktivitelerde sabırsız değildir, hareketli bi bebek/cocuk değildir,evde de dısarda da sabırlıdır sıra bekler sınırını bilir inatcılık sınırsızlık sorunu pek yaşamadım yaşadıysam da açıklamalarla yola gelir laf dinler zorlamaz( gene tabiri caizse) tek büyüdü cok insan içine cıkmadı cekirdek aileyiz tüm akrabalarımız şehir dısında. Tek başına büyüdü, ben büyüttüm sıfır ekran( detay vermek için övünmek için değil) kısacası evde yada restaurannta yada avm de anne baba yanyanayken sorun yoktur. Ananede dedede kalabilir anne baba olmadan sorun cıkarmaz. Güvenli bağlanmada sorun yok die düşünüyorum. Sorun şu( bana göre): Ama misafir geldiğinde( sayılı geldi) cok heyecanlandığından mıdır nedir coşar yükselir ve aşırı hareketlenir, parkta/ kalabalıkta akranı cokken uyumsuz davranıyor%70, genelde cocuklarla değil onların ebevynleriyle sohbet ediyor ilgi cekmeye calısıyor. Cok konusur ve herkes onla ilgilensin konussun ister. Büyük cocuklarla iyi anlaşır ama akranlarıyla kısa süreli anlaşır. Parka gideriz oyun kurar cocuklarla ( sosyal cekingen olmadı hiç bir zaman) ama bi noktadan sonra yükselir kendini kontrol edemez koşar , yada bi kalkar kaykaydan kayar gelir, yada artıj yüksek sesle güler başka birine laf atar . Anlatamıyorum cunku bende anlamlandıramıyorum. Eylülde kreşe başlayacak ama uyumsuz davranacak malesef emin gibiyim. Benzer seyler yaşayan bi anne var mı? Yada ne olduğunu bilen. Bana göre hiperaktif değil, dürtüsel bir cocuk değil. Sadece kalabalıkta asırı yükseliyor heyecan/ sevinc/ öfke artık her ne duygu ise ve bir yerden sonra oğlumda kayış kopuyor o an sınır bilen cocuk beni pek duymuyor görmüyor dinlemiyor. Asırı hareketlerde bulunuyor. Fikrim; kalabalıkta duygularını kontrol edemiyor ve kendini sakinleştiremiyor iletişimden kopuyor. Birilerine sarılmaya calısıyor, koşmaya başlıyor, gülmeye başlıyor aşırı hareketler kısaca. Karman corman anlattım cunku ben de öyleyim. Kreş zamanı yaklaştıkca uyumsuz bir cocuk olacak die kafada kurmaktan helak oldum. Fazla insan görmedi tabiki böyle olucak birden nasıl alışsın hareketliliğe diyen bi yanım bi yandan da dehb mi dürtüsel mi duyu bütünlemesi mi eksik be yapsam diye kendi kendini yiyor. Var mı benzer şeyler yaşayan atlatan uğraşan🥲