UrbanMom hangisini? Fmf tahlilini mi anjiödemi mi? 🌺
Ben direk tahlil istemedim. 11 yasındaki kızımın 3-4 yaslarında alerjisi var zannettik. Tüm vucudu kabarıyordu. Ve sürekli hasta oluyordu. Hiçbir sebep bulamadık. En son 3.sınıfta cocuk doktorumuz bazı degerleri yüksek cıktıgı için cocuk nefrelojı ve ramatolojiye sevk etti. Orada genetik test yapıldı. Fmf pozitif geldi. Ömür boyu kolşisin adlı ilac kullanacak. Eger bir gün bile aksatırsa böbrekler amiloid denilen madde biriktiriyor. Allah korusun o da böbrek iflasına kadar gidebiliyor. Bu şekilde öğrendik
7 aylık kızımın anne karnında fetal dna yapıldı ama böyle bir tahlile bakılmıyor sanırım hiçbirşey cıkmadı. Dogduktan snra az kilo alıyordu. Sonra birden yüzü kızarmaya basladı. Eski postlarımda mevcut. Yine bizi cocuk alerji doktoruna sevkettiler. Orada c4 compeladan c1 intibihittörleri düşük cıktı. Genetik anjiödem dendi. Bir hafta sonra tekrar kontrole gidecegiz.. Bu arada anaflaksi de gecirdi. Acilde aldık soluğu. Yüzü şişiyor, gözleri,dudakları şişiyor. Daha cok yeni öğrendik böyle bir rahatsızlık oldugnu. Doktorumz genetik dedi. Annemin anaflaksisi var. Benimde kronik ürtikerlerim. Hepsi birbiriyle baglantılıymış. Bende yeni yeni öğreniyorum.