momeymen ben 15 yıldır yoğurdumu hazır almadım tarif edeyim sana uyarsa yaparsın ☺️ Sütü yayvan değil derin tencere veya borcama al, başlangıçta kavanoz en garantisi. Sütü ılıt ama 45 dereceden aşağı 40-43 arası. Yazın özellikle 40 a yakın tutuyorum. Her litre için 1 kaşık silme yoğurt. Ilıyan sütle güzelce çırpıp sütün yüzüne çok zarar vermeden kenardan döküyoruz. İyice karıştıralım. Üstüne elek, süzgeç, kevgir yada mayaladıpımız kabın kapağını hava alacak şekilde kapatalım. Üstünü sofra bezini 2 kat yapıp örtelim. Kenarları da örtelim. 4 saat sonra ağzı açık dolaba koyalım 1 gün öyle beklesin. Şekere tuza gerek yok. Süt güzelse Kaya gibi tutar. Fırında eskiden yapardım da klasik usül firesiz oluyor. Fırında bazen tutmadığı oluyor