defnegynk 15,5 aylık bebeğim var. Söylediği belli başlı kelimeler var. Baba dede mama mem anne bu … başka kelimesi yok her söylediğimi anlıyor. Topu getir diyorum getiriyor. Sonra evi süpürelim diyorum süpürgeye gidiyor. Ellerimizi yıkayalım dişimizi fırçalayalım dediğimde ellerini yıkar gibi yapıyor dişinide fırçalar gibi yapıyor banyoya doğru yürüyor. İnstagramda görüyorum. 16 aylık bebeğim 50 kelime konuşuyor diye bizde mi sorun var anlayamadım. Size durumlar nasıl ☺️
Lolik defnegynk 22 aylık çok alengirli zor kelimeler hariç ne duysa söylüyor artık papağan gibi Bahsettiğiniz aylarda benim oğlumunda 30-40 kelimesi vardı ama her çocuk farklı aynı anne babadan doğan bebeklerin hatta ikizlerin gelişimi bile aynı olmuyor Konuşmasını beklemek için daha çok minik
Meyhoss defnegynk her bebek kendine özeldir benimkisi de çok çabuk kapıyor dilli ama sonra bir daha ağzından o kelimeydi duymak binde bir oluyor anne baba anneanne dede bir bir abi abla gel bizim söylediğimiz kelimeler Allah diyordu adem diyordu bunları bir daha duyamadık çok nadir söylüyor
Glpyrzcrmik defnegynk benim oğlum da 20 aylığa kadar toplasanız 15 kelimesi anca vardı. Sonra bir açıldı maşallah herşeyi tekrar ediyor bir saniye susmuyor konuşmaktan yoruluyorum bazen :) bende kafama çok takıyordum 3 yaşına kadar konuşmayacak heralde diyordum ama çok şükür öyle olmadı. Sizinki de öyle olur inşallah ferah tutun içinizi
defnegynk Lolik telefondan bişeyler izletmiyorum. Televizyon da aynı şekilde akşama kadar odasında oyuncaklarla oynuyoruz. Kitaplara bakıyoruz. Sürekli hayvanları gösteriyor onların seslerini taklit ediyoruz. Daha fazla gelişim göstermesi için ne yapılabilir
defnegynk Meyhoss bizde de aynı en fazla söylediği bu kelimeler. Emzik kullanımı etkiliyor diyorlar onu da sadece uykuda alıyor gün içerisinde emzik emmez
defnegynk Glpyrzcrmik evet sanki geri kalmış gibi hissediyorum.ilk dişini 10 aylıkken çıkarttı. Yürümeye 14 aylıkken başladı. Her şeyi ağırdan alıyor . Gelişiminde her hangi bi sorun yok. Aylık kontrollerinde doktorumuz iyi olduğunu söylüyor . Ama ben biraz takıyorum 😏
penyyy Glpyrzcrmik benimki 21 aylık çok üzülüyorum sadece 10 kelimesi var herşeyi yapar her dediğimi örneğin pencereyi aç derim açar ama aç de derim demez 😔
Lolik defnegynk ben her şeyi detaylı anlatarak konuşuyordum mesela parka gidiyoruz yolda gördüğüm şeyleri hikayelendirerek anlatıyordum. Ekstra çok bir şey yapmadım aslında o yüzden yanlış yönlendirmekte istemem He kitapları da çok seviyor ama onuda okumayı değil yine benim resimlerden bir şeyler anlatmamı sorular sormamı istiyor genelde
heygorl defnegynk imkan varsa oyun grubuna götürebilirsiniz en çok orada geliştiriyorlar. Bol bol park bir de
AnnaGloria defnegynk neşeli zeka, bıcır bıcır YouTube kanalındaki videoları izlemeni tavsiye ederim birde farklı birinden gördüğüm her hafta 4 5 kelime çalışmasına yeni başladım düzenli olarak yapacağım sadece o kelimeleri günde 30 40 defa oyunlarla farklı objelerle tekrar edilmesi gerektiği söyleniyordu çok fazla şey öğretmeye çalışmanın ve çok konuşmanın da aslında yanlış olduğunu bicır bıcır kanalından öğrendim bunun dışında etkinlikler yapmaya çalışıyorum birde kabak çekirdeği yumurta sarısı ve beyaz fasülye daha sık yediriyorum dil gelişimine faydası varmış üfleme çalışması yapıyoruz ve dudağına tatlı birsey surup dilini çıkartmasını sağlıyorum bu da diş gelişimine yine faydası varmış 🙏
defnegynk kimbumadam çıkarttığı sesleri saysam 15 i geçer ben direkt söylediği kelimeleri yazmıştım. Bana da 50 çok fazla gelmişti.
Meyhoss defnegynk emin olum çevrede 2 3 yaşında olup daha 2 3 kelime söyleyen ve buna doktorların normal dediği çocuklar var bence normal sınırda kelimeleri daha çok kelime kavrar ve söylerler
prenses250_ defnegynk bizdr şuan 11 buçuk aylığız ve ilk dişimizi 10. Ayının sonunda çıkarttık emeklemesi yok şuan mama baba bir dede kelimelerini söylüyo kenfi kendinede konuşuyo dışarı bakarak yada kitapkara bakarak istediği şeyleri işaret eder arada o kadar ama yürüme falan geç olucak galiba bizimde benfe ona takıyorum kelime dağarcığı için sosyalleştirin eğer çevrenizde konuşan çocuğui olan biri varsa onunla görüştürün arada belki ona bakarak bişeyşer öğrer ama geyet normal 😊
Girlsmoms defnegynk başkalarıyla kıyasladığın için takılıyorsun . Bebeğini o şekilde kabullenip normal olduğunu anlamalısın bence
defnegynk Lolik gün boyu yaptığım her işi anlatarak yapıyorum. Yazılı kitaplar var aynı zamanda sesli kitap onlara bakmayı seviyor. Bazen kendisi alıyor bana anlatıyor kendince sesler çıkararak.
filizmom Lolik her şeyi hikayelendirerek anlatmayı örneklendirebilir misiniz? 3.5 aylık bebesi olan anne olarak merak ediyorum böyle şeyleri 🥰
Dila97 defnegynk 15 aylik kizim dede ,baba, meme, su (bu) ,gel , teyze (deyde) , cart curt sarkidan ogrendi. Bu kadar oglum 15 aylikken 50yi geckin kelimesi vardi 2 serli cumle kuruyodu. Her cocuk bir olmuyo malesef
defnegynk Dila97 sizin tam tersi genelde kız çocukları çabuk konuşur derler 😃 Umarım bizimkide yakında konuşur.
defnegynk kimbumadam inşallah artık konuşsun da derdini anlatsın diye bekliyoruz ☺️ gerçi çocuk büyüyene kadar sürekli bişeyleri bekliyoruz . Yürüsün konuşsun okula başlasın falan diye devam ediyor bu 😃
Lolik defnegynk ne güzel işte meraklı ve seninle iletişimde maşallah . Birden dillenir sende şaşırırsın kafaya takacak bir şey yok daha konuşacak çok zamanı olucak 😄
defnegynk heygorl parka çıkarıyorum ama daha tam yürüyemediğinden sürekli düşüyor. Sürekli kuş kovalıyor yerinde durmuyo biri ile konuşacak bir durumu olmuyor bu nedenle. Oyun gruplarını düşünüyorum. Ama yakınımızda yok onu araştırmam gerekiyor.
defnegynk Lolik umarım sorun ettiğime değmez. Yürümesi gibi oda bir anda olacak gibi onu da çok bekledim . 14 aylıktı yürüdüğünde şimdi koşacak o derece durmuyor yerinde 😀