Melii20 oğlum tam olarak 2 yaşından 2,5 yaşına kadar tırnaklarını kopardı. Sebebini çok aradım çünkü çocuğumu strese maruz bırakan biri değildim anneanne ve babaanne önünde kul köle idi, tabiri caizse her istediği oluyordu. Asla yapma demedim, asla korkutmadım ama üzülüyordum. Yaz gelince bezi bıraktırdım ve dikkati oraya kayınca artık yapmamaya başladı. Aylar sonra ilk kez tırnaklarını kestim ama hala nadiren de olsa yaptığını görüyorum. Umutması için dikkatini hep başka bir şeye çekin derim ve en önemlisi uyarmayın. Ben bir psikolog ile görüştüm biz çocukların böyle yapmasına karşı çıkmayız muhtemelen bir şeyin stresini böyle çıkarıyor demişti hatta nedeninin de benim işe gitmem olduğu kanısına varmıştık birlikte. Bakalım Eylülde o kreşe ben işe döneceğiz yine yapacak mı göreceğiz bilmiyorum, genetik de olabilir çünkü eşimde ve görümcelerimde de var aynı sorun. Eşim çocuğumda görünce çok üzüldü kendini suçladı kendisi vazgeçti resmen demek ki vazgeçmek mümkün ama erkenden tabiki …