Tomris-Hatun ben yapay şeker demedim zaten ancak doktorların ve beslenme ve diyetetik uzmanlarının birçoğu meyve suyu yerine meyvenin direkt kendisinin verilmesi gerektiğini çünkü meyvenin suyunun sıkılmasının tüm şekeri ortaya çıkardığını glukoz seviyesini aniden yükselterek metabolizmayı kötü yönde etkilediğini hatta bunun birçok rahatsızlığa sebep olabileceğini söylüyor. Bu noktada zararlı şeker olmamasının bir önemi kalmıyor kaldı ki 2 yaşına kadar böbreği ve karaciğeri tam olarak gelişmeyen 5 aylık bir bebeğe verilen meyve suyu fayda değil zarardır.