Cmrcn 16 aylık erkek bebeğim var anne dede mama dışında pek kelime kullanmıyor. Ama söylenileni anlıyor istediğimiz şeyleri yerine getiriyor sizinkiler ne zaman konuşmaya başladı
Glcntna Cmrcn 2 buçuk yaşında 30 aylık daha 1 aydır konuşuyor .2 yaşına kadarda sadece baba dedi doktora gitmiştik 3 yaşına kadar konuşmazsa gelin demişti
iki_prens_annesi_ Cmrcn 18 aylık oğlum anne mama meme baba dede gel kedi(tedi)gitti (ditti) al diyebiliyor herşeyi anlıyor herkesi tanıyor zamanla konuşur diye düşünüyorum büyük oğlum 20 aylıktı anne su anne gel anne mama diyordu her çocuk farklıdır
tosbiksmoms Cmrcn 16 aylık kızım baba,dede,gel,bay bay,mama,kelimelerini kullanıyor gün içerisinde konusma yok. Oğlum 1 yaşında dahi 2 şer kelime kullanırdı sanırım her bebek farklı ben akışına bırakıyorum.
Sfybsfyb Glcntna benimkide 27 aylık baba dede mama gibi kelimeler var işaretle anlatıyor istediklerini tam olarak doktorunuz ne demişti
SBilge Cmrcn Oğlum 14.5aylik önceden daha çok kelimesi vardı ama şuan kullandığı kelimeler, baba, babam, dede, dedem, aydede,aç, açın, kalk, kalkın, gibi kelimeler
Selennnnnn Cmrcn İkizlerim 16 aylıkken başladı 2 li cümlelere 2 buçuk yaşa yaklaştık 4 lü cümleler kuruyor. Her çocuk farklı 🙏
tekbasimabakiyorum Cmrcn bu süreçte inanın bir hafta bile çok fark ediyor. Her hafta yeni kelime ya da kelimeler gelecektir merak etmeyin. Bol bol üfleme egzersizi yaptırın, sesleri daha rahat çıkarması için güzel bir aktivite.
mematiii Cmrcn sen kobup bebişinle bol boş sohbet et .Bişey yaparken anlat o zamanla taklit etmeye konuşmaya başlar ben öyle yaptım.Her çocuk bir depil zaten ama biraz daha konuşsun diyorsan öyle öneriyoelar canum
Glcntna Sfybsfyb sosyalleşmesi kalabalığa girmesini yada kreşe yazdırmamamızı söylemişti. Kreşe yazdırdık yarım gün sonra ben çalışıyorum diye tam güne geçirdik . Ama bizimki 2 buçuk yaşında birden konuşmaya başladı haftada 6-7 kelime eklenmeye başladı iki buçuk yaşından sonra 2 buçuk ay sonra 3 yaş olcak 2 haftadır cümle kurmaya başladı . 3 yaşa kadar normal demişti doktorumuz algısı falan iyi demişti babasıda 3 yaşında konuşmuş bizim şuan cümle kurmaya başladı