minikannsi benim bebeğim mamasını hiç ılık içmedi. 20 günlükken fark ettik bunu da. Mama yapardım, ılıkken asla içmezdi ben de mamasını dökerdim. Yapmak zorundaydım çünkğ 2 saatte bir beslenmesi gerekti, uzayan sarılığı vardı. Bir gün mamayı içmedi, mama yaptıktan 20 dakika sonra öyle bir ağladı ki yeni mama hazırlayamadan, elimdekini de ısıtmadan biberonu verdim ağzına ve içti. Sonraki mamasını kaynatılmış, soğumuş su ile yaptım. Onu da içti. Sonrakini ılık yaptım onu içmedi. O günden beti mamasını hep soğuk kaynatılmış su ile yapıyorum. (Buz gibi su ile değil, yine ılık ama normal mama kıvamındaki ılık değil.) ve hiçbir sağlık sorunu yaşamadık.
Bunu size içme suyundan hazırlayın diye anlatmadım. Bir şey olur mu diye korktuğunuz için anlattım. Yanlış anlaşılmasın siz ılık su ile hazırlayın çünkü ideali o.
30 cc kaynatılmış, ılıtılmış suya (35-37 derece ideal ama derece ile ölçmeyin tabii. Mamayı hazırladıktan sonra el bileğinizin iç kısmına damlatın. Bileğiniz yanmıyorsa, ılıksa sıcaklığı iyidir. ) 1 ölçek mamayı SİLME olacak şekilde koyun ve biberonu çevirerek karıştırın. Çalkalayarak karıştırınca üstte oluşan köpükler gaz yapıyor o yüzden ya biberonu çevirin ya da kalkışa karıştırın. Bu kadar 🤷🏻♀️