diapmelka Bebeğim 5 ay 10 günlük. Sadece anne sütü ile besleniyor. Şimdiye kadar hiçbir sorun yaşamadık. Afedersiniz ama 1 haftadır falan benim bağırsaklarım biraz bozuk. Ve 2 gündür de bebeğim ishal. Dün 2 kere bezinde pembe çiş gördüm. Sıvı alımı yetersiz diye düşündüm daha sık emzirmeye başladım. Kendim de çok daha fazla su içmeye çalışıyorum ama yok. Bugün sabah 6 dan beri (saat oldu neredeyse 16) iki kere çok azıcık çiş yaptı. Hiç çiş yapmıyor😢 ben ishal o ishal derken yeterli suyu mu sağlayamadım acaba. Anne sütündeki su oranı bize bağlı olarak değişiyor mu ki? Çünkü sütüm var hep öyle bir sorunum yok şükür. Su oranı azalıyorsa ondan mı böyle oldu acaba. Doktorum verme dediği için şimdiye kadar hiç su vermedim. Acaba su mu vermeliyim valla napacağımı şaşırdım. Doktoruma wp dan yazdım ama dönmedi daha. Böyle bi durum yaşayan var mı? Bu arada kaka sayısı gayet çok ve iyi min 4-5 yapıyor günde. Acaba idrar yolu enfeksiyonu olabilir mi onu da bilemedim
bittercikolata__ diapmelka Şu ver canım evet her doktor su vermeyin 6 ay diyor ama benim kızım temmuz ayında doğmuştu doğduğundan beri hep verdim su şu havalarda su verilmez mi içi yanar çocuğun ben çay kaşığı ile vermiştim 6 aya kadar sonrasında biberon ile başladım şuan 4 yaşında çok iyi su içer MaşaAllah. Birde ishali devam ediyorsa bı doktora götür canım vücudu susuz kalmasin
bebegiminbesigicamdan diapmelka bizde ayni durumdayiz 5 6 kaka yapiyor azcik ciş yapiyor oda koyu bence sicaklardan su vermeye basladim bnde
1zeynosileannis diapmelka havalar çok sıcak yazın böyle olabiliyor maalesef bu havalarda mutlaka su verilmeli zaten nerdeyse ek gıda zamanı da geliyor
diapmelka bittercikolata__ anne sütünün %80 I su ya oradan alır ihtiyacını dedi doktorum. Zaten çişli bez sayısından vs anlaşılır sorun olup olmadığı dedi. Şimdi ilk kez sorun oldu işte🤦🏻♀️ belki zaten o da ver diyecektir bilmiyorum. Doktor randevumuz cuma gününeydi aslında. Wp dan dönüş yaparsa yarın da gidebilirim sorun olmaz ama içim içimi yiyiyor
diapmelka İlaveten dün anakucağından düştü yüzüstü. Halı ve üstünde battaniye vardı. Çok da ağlamadı hafif düşmüş. Biz acile gittik yine de doktor tomografi çok önermedi ama seçimi bize bıraktı zararları var dedi kızımın sağlık durumu gayet iyi gozuktugu için takip edilmesini önerdi öyle olunca biz takip ettik şimdi 20 saati doldurdu fışkırarak kusma göz kayması el ayak koordinasyonu vs yani çocuğun hiçbir şeyinde bir farklılık görmedik çok şükür o da bir kafamı kurcalıyor 🤦🏻♀️
bittercikolata__ diapmelka Evet genelde her doktor öyle diyorda işte çok sıcak havalar su gerekli bence inşaAllah düzelir
ilenalemin diapmelka benimki iki aylık veriyorum su.içmiyor ama veriyorum zorla ne kadar içerse kar.fazla veröediğin sürece zararı olmaz ki ver su nolcak.çünkü sıvı yetersizliği bence.bir de bıngıldağına bakar mısın çökme vsr mı.ordan da anlayabilirsin
diapmelka bittercikolata__ siz suyu nasıl veriyorsunuz? Su ebebekte vs bebek suları satılıyormuş onlardan mı yoksa kaynatılıp soğutulmuş su mu? Biberonda mı vereceğim bardakta mı ya da ne kadar vereceğim hiç bi fikrim yok😢
diapmelka ilenalemin bıngıldağında bi sıkıntı yok. Düştüğü için şişme olur mu diye korkuma sürekli bakıyorum. Susuz kalınca çöktüğünü bilmiyordum. Suyu nasıl veriyorsunuz? Su ebebekte vs bebek suları satılıyormuş onlardan mı yoksa kaynatılıp soğutulmuş su mu?
Elflnykt İshal olduğu için vücudu daha çok su kaybediyordur muhtemelen, bir de terliyorsa onun da etkisi vardır siz istemesini beklemeden sık sık emzirin ayıda neredeyse gelmiş en azından şu durum geçene kadar su teklif edebilirsiniz bence emzirdikten sonra
diapmelka Elflnykt Suyu nasıl vermem gerekiyor bilmiyorum. Su ebebekte vs bebek suları satılıyormuş onlardan mı yoksa kaynatılıp soğutulmuş su mu? Biberonda mı vereceğim bardakta mı ya da ne kadar vereceğim hiç bi fikrim yok😢
Elflnykt diapmelka ben gerek görmedim araştırdığım kadarıyla da çok bir farkları yok kendi içtiğimiz sudan verdim ama emzirdikten sonra olması önemli ki midesi suyla dolmasın çay kaşığıyla verin başlangıçta ve ne kadar içeceğine bebeğiniz karar versin tabi çok da fazla olmamak kaydıyla
bittercikolata__ diapmelka şuan çay kaşığı ile verebilirsin canım 7 kaşık falan hazır su alıyordum ben onlardan veriyordum
diapmelka Ardenaden acile gittim bugün çok fazla su kaybı olmamış serum verebiliriz belki dedi ama çocuk doktoru görmedi. Ben de kendi doktorumuza yarına aldım randevumuzu cumayaydı normalinde o kadar bekleyemem dedim.
sevalg Benim 4 ay 10 günlük. Ara ara oluyordu bu durum bizde. Ben her seferinde hastaneye götürüyorum sıvı takıyorlar. Yine aynı durumdayız bu sefer götürmedim yavrum dayanamıyorum. Doktorumuz su verme dedi eşimde istemiyordu ama bugün 2ml verdim 2 kez enjektörle çektim ağzına damlattim. Şu an için düzelme yok bekliyorum bende devam ederse tekrar doktora götürürüm.
diapmelka sevalg ben bugün acile gittim dayanamadım. Çocuk doktoru görmedi ama acil doktoru çok su kaybı yok ama serum verebiliriz dedi. Ben de doktor randevumu cuma gününeydi normalinde yarına aldım. Doktorum da mesajımı yanıtlamış bol bol siz su için diyor onu da sık sık emzirin diyor ama eğer kendiniz de ishalsiniz yetmiyor su daha fazla içemiyorum vs diyorsanız az az çay kaşığı ile kaynatılıp soğutulmuş su verebilirsiniz dedi. Öyle yapacağım ben de. Geçmiş olsun size de inşallah hızlıca toparlanırlar
gulindamla Sıvı alımı az olduğu için oluyor ben de emziriyorum su veriyordum ama 2-3 çay kaşığı vermeyle su ihtiyacı karşılanmıyor. Doktor kilo alımı yetersiz kalmış alamamış dedi mama başladı benim tavsiyem bebeğiniz sıcaklarda tam anlamıyla emebiliyorsa ondan yana şüpheniz yoksa su verin ama emmesi azaldıysa doktora danışarak mama kullanabilirsiniz
diapmelka gulindamla emmesinde sorun olduğunu düşünmüyorum aslında doktor randevum cuma gününeydi yarına aldım. Doktorum da mesajımı yanıtlamış siz bol bol için ona da teklif edin süt demiş ama kendinizde ishalsiniz daha fazla içemiyorum vs derseniz gün içinde ara ara bir çay kaşığı şeklinde verebilirsiniz su dedi. Ben de vermeye başlayacağım. Dediğiniz gibi kilo alımında vs sorun varsa yarın bizi yine bilgilendirir inşallah sorun yoktur
diapmelka Elflnykt doktorumuz kendi içtiğimiz suyu kaynatıp soğutup verebilirsiniz gün içinde çay kaşığıyla ara ara dedi. Dediğiniz gibi emme sonrası olması daha mantıklı öyle yapacağım