Birde çok fazla pürüzsüz mama kıvamlı gıda vermenize gerek yok. Bebeğin yutağının gelişmesi de lazım. Biz ilk tadım ek gıdaya geçiş dışında hiç blend etmedik. Kaşık reddimiz de olduğu için(belki sizin bebekte de vardır) mücver, köfte, pankek,poğaça(sağlıklı bebeklere uygun) tarzı gıdalar yapıp parça koparıp elimle yedirdim. Bazı bebeklerde kaşık reddi olabiliyor sizde bu yöntemi deneyebilirsiniz. Bunun için “bırak kendi yesin” adlı kitapı alıp tarifleri deneyebilirsiniz. Ama benim kızım en çok muzlu pankek sevdi. Hemde yumuşacık ezmeleri kolay. Klasik jöfte, sebze köftesi, tavuk köftesi hepsini parmağımla koparıp yedirdim ilk başta küçük parçalardı şuan daha büyük. Meyveleri hiç püre yapmadım ısırarak kendisi yiyor. Sizde bu şekilde parmak gıda yöntemi deneyebilirsiniz. Kaşığı görünce ağzını kilitleyip kafasını sağa sola çeviriyorsa kaşık reddi vardır ki asla zorlamayın. Birde annenin stresini hissedip daha da kötü oluyorlar hiç stres yapmayın biraz oluruna bırakın. Birde şeftaliyle yoğurdu mix edip iyice pürüzsüz çekip küçük kalıp dondurup meyve püresi şeyinde verebilirsiniz dondurma gibi dişlerinide rahatlatıyor.