Merhaba kızlar ben yeğenim için sizden fikir almak istiyorum, 27 aylık prematüre düzeltilmiş ayı 25 aylık. İlk konuşmaya başladığında anne baba dede teyze ve annanne su gel gibi kelimeler diyordu, oldum olası içine kapanık bir çocuktu her kucağa gitmez sadece güvendiklerine giderdi, ikizi var ikizi her şeye koşarken o daha temkinli arkadan arkadan giderdi, uzaktan bakıldığında sadece çekingen bir çocuktu, sonra ablam yurtdışına yerleşti, epey yalnız kaldılar ve telefon tablet vesaire çocuklar çok yalpaladı. Bahsettiğim yeğenim ise gittikten sonra tam bir telefon bağımlısı oldu. Kafasını kaldırmıyor, seslere yanıt vermiyor, ismine dönüp bakmıyor, oyun oynamıyor, kafa sallıyor, kendi etrafında dönüyor, komut almıyor bir hale geldi telefondan sonra. Aklımıza önce telefonun böyle yaptığı geldi, sonra otizm. Geçen ablam türkiye’ye geldiğinde de özel klinik bir doktora gitti sadece 1 kez gidip anlatmasıyla direkt Otizm tanısı koymuş hiç test yapmadan hiç gözlem yapmadan hatta rapor çıkarmayı teklif etmiş. Bu iş testsiz, gözlemsiz aniden tanı ve rapor çıkabilir bir şey mi? Lütfen bilen birileri varsa yardımcı olabilir mi.