alparbsr şimdi şöyle oluyor, aslında burda bilgi satın almak diyebilirsiniz. Şöyle bakkaldan ekmek alınca ekmek somut bir şey olduğu için ücret öderken insanın aklı karışmıyor ama bilgi sanırım soyut olduğu için akla yatmıyor. O alınan bilgileri edinmek için gerçekten yüzlerce sayfa kitaplar okunup adliye yolları çürütülüyor. Ayrıca bilgi ve kanunlar herkese açık, istemeyen açıp okuyabilir. Ha anlaşılmıyorsa işte bu anlamak için verilen emeğin karşılığı var.
Şöyle düşünelim doktora gidiyoruz sırtım ağrıyo diyoruz örnek veriyorum diyo ki yel durmuş :) aslında sadece soru soruyoruz ama yine de danışma ücreti veriyoruz değil mi, bunun gibi düşünebilirsiniz. Çünkü diğer türlü mantıkla doktora da soru sormak için gittiğimizde ücret ödemememiz gerekir. Bazen gidip çocuklarımızı kontrole götürüyoruz, sorun yoksa sadece inceliyor sorularımızı yanıtlıyor ama yine de muayene ücreti ödüyoruz değil mi ? mesela o zaman nasıl ki doktora sadece soru sorduk alt tarafı bilgi verdin diyemiyorsak bu hukuki bilgiler için de geçerli. Ayrıca avukatlık kanununda ücretsiz iş almak, danışmanlık yapmak yasak. Bildirildiği taktirde disiplin cezası alınıyor.
Umarım güzel anlatabilmişimdir. 🌸