cikolataliekmek Oğlum 35+4 de doğdu, bugün tam 4 aylık oldu ve doktorumuz yavaş yavaş ek gıdaya başlayabileceğimizi söyledi çok çok mutlu olduk yavrum maşallah öyle hevesli ki bizimle sofraya oturmaya bayılıyor 🥰 bizim gibi 4 aylık başlayan var mı ?
ZeydsMom cikolataliekmek ben 4 aylikken artik biseyler tatyirmaya baslamistim. Cok hevesliydi kendim baslattim doktorsuz falan 😄
khasret cikolataliekmek 4 ay erken değilmi ek gıda için..biraz daha beklesenjz bebeğin mide sindirimi açısından daha iyi olur..
gmzshn cikolataliekmek anne sütü alıyor mu ? Çocuk zaten ömrü boyunca yemek yiyecek bırakında emsin bol bol daha çok küçük. Benim kızım doğduğundan beri anne sütü hiç almadı diye doktorum 5.ayda ek gıdaya yavaş yavaş başlattı ilk başta kızımda çok hevesliydi doktora ısrar ettim öyle tamam diyip başlattı yoksa izin vermemişti ama hata ettim ne kdr erken başlarsa ek gıda reddi o kdr oluyor.
cikolataliekmek kevserhmz ek gıda ihtiyaç durumunda 17. Haftadan sonra başlatılabilir çok araştırdım inanın 😊
gmzshn ZeydsMom yurt dışında ki doktorlarla ülkemizde ki doktorların bilgisinin alakası bile yok. Oralarda insanlar çocukları hasta olunca doktora bile götüremiyor bir bilgi bile alamıyorlar sağlık sisteminin kötülüğünden. Onları örnek vermeniz bence çok yanlış ha siz erken başlamışsınız tamam ondan diyor olabilirsiniz ama örnek alınacak bi halleri de yok o yurt dışında ki doktorların
ahsensena ZeydsMom hayır yanılıyorsunuz. Yurt dışında ek gıdaya geç başlandığı gibi doktorların herhangi bir yönlendirmesi bile olmuyor kendi yakın tanıdıklarımdan biliyorum 7.ay biterken kendisi başladı çünkü doktor herhangi bir öneride bulunmadı. 4 aylık bebeğin ek gıdaya başlaması böbreklere yük olmaktan başka birşey değil. Ek gıdaya erken başlayan çocuklarda sindirim problemleri oluyor. Tabi ki istisnalar kaideyi bozmaz.
livanurvealpinannesi61 cikolataliekmek 4 aylık bebeğin ek gıdaya ihtiyacı yoktur. Ki bebeğiniz prematüre doğmuş.Özellikle Prematüre bebekler de 6 cı ay beklenir. Normal bebekler için bile çoğu uzman doktor 6 cı aydan önce başlanmaz diyor. Normal doğan bebeğin gelişimi yavaş kilo almıyorsa evet başlanır. Benim iki çocuğum var hiçbir doktor 4 aylıkken ek gıda ver demedi. Hepsi 180 günlük olunca başlanır dedi. Bazıları acele edip 3 4 aylıkken ek gıda ver diyor yani. Siz bilirsiniz ama prematüre doğan bebek doğumdan itibaren 180 günlük olunca tadım başlanır. Şuan bağırsakları sindiremez. Bence bu kadar aceleye gerek. Uzmanlar ilk 6 ay anne sütü yada formül mama verilir diyor.
cikolataliekmek khasret inanın hem çok araştırdım, hemde doktorumuz yavaş yavaş başlayalım dedi kilo alarak azıcık sınırda gidiyoruz, mama da pek içmek istemiyor sanırım o yüzden de erken başladık.
Ucansupurge khasret Aslında erken değil yurtdışında bir çok ülkede 4. Ayda başlatılıyor diye bir yazı okumuştum. Hatta Amerika da yapılan bir araştırma okumuştum araştırma 4 aylıkken fıstık tadımı yapan bebeklerin yapmayan bebeklere oranla daha az alerji gösterdiğiydi. Dipnot: Amerika’da fıstık ciddi bir alerjen bir çok insanda var ve anafilaksi geçirtecek kadar.
cikolataliekmek gmzshn evet alıyor ama biraz sınırda kilo alıyor, mama da pek içmek istemiyor o yüzden az erken başlıyoruz 🥰
ZeydsMom gmzshn hangi yurt disindan soz ediyorsunuz bilmem ama benim yasadigim ulkede bi sorun yok ne gittigim hastanede ne doktorunda. Eger oturabiliyorsa basini dik tutuyorsa yemeye hevesliyse anne sutu almiyorsa ve s. Baslanabilir . Kimse demiyor 4 ay oldugu gibi koy onune kelle pacayi. Bi cay kasigi yogurt elma suyu elma vs boyle boyle deneniyor iste zamanla.
cikolataliekmek gmzshn yavaş yavaş başlayacağız o yüzden içim biraz rahat birden herşey yemeyecegiz 😊 doktorumuza da sonsuz güveniyorum bugüne kadar sağolsun içimizi hep rahatlattı ve haklı çıktı 🙂
MoonCrystal cikolataliekmek Eğer oturduğu zaman başını dik tutabiliyorsa yani yutkunma işinde rahat olabilecekse , yemekler için hevesliyse baslanabiliyor diye biliyorum. Ama bağırsakları için ve alerji durumları için 6. Ayı beklemekte fayda var diye de biliyorum aynı zamanda 😁
cikolataliekmek MoonCrystal çok şükür erken dogmamiza rağmen gayet iyi gidiyoruz 😊 minik minik şeylerle başlayacağımız için sorun olmaz diye düşünüyorum 😊