Benoyleuygungordum__ Ezgiaras Yaşlıların bazı hareketlerine akıl sır erdiremiyorum gercekten 😂 Bu forum beni hergun okuduklarımla şaşırtmaya tam gaz devam ediyor😂
Ezgiaras Birdunyabircennetannesi kesinlikle haklısınız ben kendimi sinir oluyorum sustum kaldım ya izin vermeyecektim
Ezgiaras Meri-Mel gerçekten mi kendi kıyafetinden ip bıraktı bu kötü bi anlamda olamaz değil mi çok tedirgin oldım
betii9223 Ezgiaras Bursa’da mı yaşıyorsunuz? Defne’yi 22 günlükken görmeye gelmişti eşimin akrabaları (20 kişi bir anda) sonra çıkarken teyzeler kızımın kundağına ip koyup çıktılar.
Ezgiaras betii9223 hayır aydında yaşıyorum yani burda misafirim size nesne koyduklarını söylediler ipi
betii9223 Ezgiaras Bursa’da da yapıyorlar bunu çünkü. Aynen nazardan koruyormuş (!) Onlar gittikten sonra bebeği sakinleştirene kadar anam ağladı. Hiç unutamam o geceyi.
[silindi] Ezgiaras bir keresinde kaynanamlara bir sürü msiafir geldi benim bebekte 3 aylik falandi ogaln eve biri gelip gitse o gün çıldırmıs gibi aglar giderken iclerinden biri bir ip istedi okudu düğüm atti nas felak falan dedi ki bebeginin uzerinde dursun nazar degmez falan o gun oglum resmen aglamaktan baygınlık geçirdi bütün gece durmaksizin agladı ay tuttum attim o ipi hemen
Ezgiaras betii9223 nazardan koruyorsa bebeğiniz neden ağladı yani çok tezat bi durum demekkkş nazar değdirecek kadar çok bakmışlar
svncgldgn Ezgiaras bebeğinizi güzelce bi duş aldırıp kıufetlerini de bi güzelce yıkayın nas Felak okuyun bir şeyden de korkmayın nefsi değenim nefsi su ile akar gider su bütün pislikleri temizler içinizi rahat tutun
momybaby Ezgiaras kotu bisi yok dert etmeyin. var boyle ritueller. zaten enerjiyi bozmus o. hic bisi olmaz merak etmeyin
betii9223 Ezgiaras 20 kişi aynı anda eve girerse olacağı o. O dönem lohusayım zaten. Attım onların peşinden ipleri. Eşimde sağ olsun o dönem teker teker gelin demedi kimseye
svncgldgn Ezgiaras aynen öyle kendinizi korkutmayın bazı değişik insanlar var malesef iyi niyetli bile olsa başkasının çocuğuna böyle temasta bulunmaları salaklık bence insan iki kez düşünmeli bir başkasının çocuğunu severken bile
yildizsimsek İzmirliyim bizde de var o adet , üstünden bir ip koparır bebeğin koynuna atarsın nazar değmesin diye büyükler hep yapardı, öyle bir inanç işte. Kötü düşünmeyin.
miracveannesii Ezgiaras saçma bence ya bende nazara inanırım ama böyle saçma şeyler gerçekten çok saçma geliyor geçen gün benimde esimjn halsis gelmiş bebeğimin totosuna vuruyor sert bir şekilde gelmiş diyor ağladın da nazarım değmesin çocuk ağlasın diye sertçe vuruyor hızlı hızlı delirdim resmen ya birdaha yaparsa kizicam hadi olduğun yer kalabalıktı anlikti da bişey demedim çok uzun sürmedi diye ama birdaha yaparsa bozucam valla neyseki çok samimi değiliz gidip gelmeyiz öyle çok çok sinir oluyorum böyle şeylere saçma çünkü bence eski eski adetler ben kitabımı okuyorum namazımı kiliykrum çocuğumu da okuyorum çok şükür nazar da değmesin diye duamı ediyorum Allaha güveniyorum sizde öyle yapın kötü şeyler düşünmeyin bosverin
Ezgiaras miracveannesii haklısını bebekleri çocukları hayvanları rahat bıraksınlar ne bu ya . Ağlatmak falan hiç hoş değil
Ezgiaras [silindi] Allah Allah beni egemen attım daha sonra bir şey olmadı değil mi ya korkutmayın beni