[silindi] Kızlar selam, Erzurumlu gelinimizi istemeye gideceğiz. Adetlerini bilmiyoruz sorduk fakat siz ne isterseniz yapın dediler. Erzurum adetleri neler aranızda bilenler varsa yardımcı olabilir misiniz? Mesela ne alınır? Bohça konusu vs?
Dmt-01 [silindi] bolbol altın isterler bilginiz olsun.Yaklaşık 3 yıldır erzurumda yaşıyorum kız istemede nişanda düğünde altın olayı çok fazla.Mehiri burda kız istemede baba istiyor sanırım öyle bişey duydum ama emin değilim.Bide bu adetler aslında tamamen aileyle ilgili bişey bence.Bazı aileler vardır a dan z ye eksiksiz eskiden beri neler yapılıyorsa hepsini ister maddi durumun var mı yok mu bakmaz ama bazı ailelerde vardır ne yaparsanız yapın gücünüz neye yetiyorsa yapın der.Bi de burda hamam takımı diye bişey var içinde ne olduğunu bilmiyorum ama hamam takımı diye bişey istiyolarmış galiba.İşyerinde bazen duyuyorum şu hamam takımı kaldırılmalı filan diyolar hep.
morrrrengiiii [silindi] ben erzurumluyum 😀 altına önem verirler, bide en önemli şey düğün kına nişan çerezi saf fındık antep fıstığı badem 😀
[silindi] Dmt-01 çok teşekkür ederim bir araştırayım hamam takımı olayını 💕 Anlayışlı bir aile sanırım yani şimdilik bu şekilde inşallah böyle devam eder🌸
[silindi] morrrrengiiii Açıkcası bizde de altın vs konuşulmaz erkek tarafı ne takarsa eyvallah denir 😁Hayırlısı olsun inşallah 🌸
cocomelon33 [silindi] çok da gerekli olmayan hamam takımı ve çeyiz sandığı isterler.Düğünde kınada antep fıstık,badem ve fındıktan oluşan çerezleri olur.Kendileri kızlarına pek altın takmaz evden çıkarken beline bir bilezik bağlarlar.Aile kızına beyaz eşya vs almaz.Gelinimiz Erzurumlu biz de böyle olmuştu.