Bebeğim 6. Ayında iken tadımlara başlamıştık.
Meyve tadımları sırasında hasta oldu ve şurup ilaç vermek zorunda kaldım. Tadını hiç beğenmedi ve ağzını kapatmaya başladı o dönem ilaç sebebiyle. Calpol de aynı şekilde onu da çok zor veriyordum. Hastalığı bitmeye yakın ilaçları bıraktım ve 7. Aya girdik kahvaltı ara öğünler çorba vs başladık. Dün ilk kahvaltısını güzel yedi çorbasını iştahla içti, ama bugün asla ağzını açmıyor. Hastalık sonrasına denk geldi tadım sırasında labne ve yoğurdu da yemedi diyebilirim o derece sevmedi.. Doktor kahvaltıda keçiboynuzu pekmezi önerdi yumurta sarısı ve labne yanına ama sanırım pekmezin kokusunu sevmedi ağzını büzdü, sonra da tek yediği yumurtayı da yemedi.
Normalde vitaminlerini içer anlar kokusundan ama bugün kahvaltı sonrası onlara da ağzını açmadı, bi kaç saat sonra çorba denedim o da aynı şekilde 😣
Böyle hemen ek gıda reddi başlar mı? Yoksa pekmezin kokusundan dolayı diğerlerinden de mi kaçtı? Beğenmediği için ters tepti bence yoksa vitaminleri içiyordu normalde 😕
Bugün başka hiçbir şey vermeyip zorlamayacağım.
Hatta belki yarın da.
Red etmesinden çok korkuyorum çünkü 2,5 kg doğdu alerjik bebekti çok kg aldıramadım bi de ek gıda reddederse gelişimi çok geri kalır😕
Yaşayan anneler tecrübeleriniz neler, ısrarcı olmayıp kendi haline bırakmak dışında başka neler yapabilirim? Kendim parmakla ağzına gıdayı versem yer mi ufak ufak?