Kızım 16 aylık komutları yerine getirir eliyle gösterir herşeyi anlıyor şükür. Getir derim getirir. Yap derim yaparr. Benimle beraber bulaşık çamaşır doldurur boşaltır. Hayvanları sebzeleri biliyor. Dil gelişimi için de
Kedi, hav hav, pisi pisi , anne , ham annem , baba , babamm , babacım , babişşş, babişko, çiş, kaka, attaa , attıı (top) , buf (su) , han (araba) , meme, mama, vuu (uçak helikopter) vuuuf ( elektirikli süpürge) abaamm (erkek kardeşimee diyor:D ) puff (deodorant) fısss ( parfum ) biber , bir , ninnii , anneme anne diyor. Bazen dedee ve babaaanne diyor canı isterse eğer. Çiçeği koklayarak gösteriyorr . hatırladıklarım bunlar . Normalde bana hersey çok normal geliyor. Normal düzeyde ilerliyorum Ama kaynanam konuşması çok geecikti dedi zaten anneler olarak üzülüyoruz yıpranıyoruz. Kafama taktım kaç gündür. Düşünüyorum araştırıyorum bence şuanlık ideal gibi amaa iiştee yine dee üzüldüm.