alparr sadece anne sütü alıyorsa 6. Ayda, anne sütü +mama alıyorsa 5.5 ayda, sadece mama alıyorsa 5. Ayda başlanabilir ama en önemlisi doktorunuza danışmalısınız. Tahıl, sebze, yoğurt, meyve şeklinde 3 gün kuralı ile gidilir. İlk gün 1 çay kaşığı, 2. Gün 1 tatlı kaşığı, 3. Gün 1 yemek kaşığı kadar verilir çünkü amaç bebeğin doyması değil yeni tatlara alışmasıdır. Miktarı arttırmak bebeğin kabız olmasına yol açabilir. Anne sütü alıyorsa her ek gıda sonrası emzirmek bebeğin kabız olmasını önler. 6-7 ay arası hatta daha fazla tadımla geçecek yani öğünden söz edemeyiz. 7 8 aylıkken günde 1 kere gün ortasında olacak şekilde öğün verilir. 8 10 aylıkken kahvaltı+ 1. Öğün, 10. Aydan sonra günde 3 öğün, yaşından sonra 3 öğüne ara öğünlerde eklenir. Tabi burda bebeğin isteği de önemli. Bebeğin tek tip beslenmeye ( patates kızartması, pilav, makarna vs) alışmaması için basit karbonhitrattan kaçınmalı kompleks karbonhitratı tercih etmeliyiz. Afiyet olsun miniğe ❤️