Bu konuda yuzlerce şey okumus olabilirim.
Anne olmadan hatta annelik fikrine yakin bile degilken özellikle bebeklerin ayakta sallandiginda tuhaf oluyordum. Bu bir elestiri degil . Ben uyumayi cok severim. Bebekleri gorunce kendimi onlarin yerine koyup , sanki orada rahat degillermis gibi gelirdi.
Gel gelelim uyutma sirasi bize geldi.
Emziren her anne gibi bebegim ilk gogsumde uyudu. Ilk gunler emmese bile onu gogsumun uzerine yatirir uyurduk.
Sonra tabi böyle uyumuyorlar :)
Emerek uyuma iyiydi ama ta ki besige birakinca uyanmalar baslayana kadar.
Ve tabi ki bir de meme reddi.
Emerek uyumak elenmisti.
Yukarda saydigim sebep nedeniyle ayakta sallamak alternatif degildi.
Biraz kucakda biraz besikde sallayarak uyuduk derken.
Hep kendimi bebegimin yerine koydum.
Bir yerde uyutuluyorum. Tam daldim. Mis gibi.
Hoop beni bir yere birakiyorlar. Bunu yaşamak istemezdim
Sonra arastirdim. Ve ilk once sunu eledim. Aglasada alma.! Boyle bir sey olabilir mi? Sonra aslinda hic bir yontemin tam olarak bize uymadigini farketttim.
Kizimi gözlemledim. Uyku belirtilerini ve periyotlarini takip ettim.
Sst patla bi baslayalim dedim. Bir kac gece uyudu ama bir seyler eksik gibiydi. Sonra sevdigi sarkilari cok sessiz sessiz soyledim basimi besiginden uzatarak
Bu da biraz ise yaradi ama hem susunca uyanir gibi oluyordu. Neyse bunda da dikis tuturamadim. Sonra bir sey farkettim kizim hep dokunmaya calisiyot bana.
Bir oglen isten yorgun gelmistim. Aldim yatagima yanina yatip sacini optum .hop gozler gitti.
Biz basladik mi boyle uyumaya. Ama.nasil hosuma gidiyor. Bizim bir de söyle bir sorumiz var. Kizimi ise basladigim icin oglene kadar babamnesi uyutuyor yani kizimin iki cesit uyumasi var. Sonra yontemleri birlestirdik uyku saatlerini belirtileri takip edip , ona sariliyoruz operek yataga koyuyoruz. Battaniyesini ortuyoruz .. Yuzune battaniyeyi ortup uyuyor. Baze 5 dakika suruyor bazen 1 saat. Bazen besikde oynuyo kendi kendine..
Ee simdi ne sonuca vardik?
Yöntemlerden ziyade ilk adim cocugunuzu takip etmek. Aciktigini biliyorsunuz dmi? Cunku kac saatte bir yemek yedigini biliylrsunuz. Uykuda boyle aslinda kac saatte bir uyku periyodu. Kizim 4 aylikken 1.5 saatti simdk 5.ay 10 gunluk yaklasik 2 saat 2.5 saat arasi.
Bir de rutinler cok ise yariyor. Gune ayni saatte baslayin. Gece uykusunda ayni seyleri yapmaya gayret edin. Bizim gece rutinimiz bez degistirme, krem, uyku pijamasi, öpup sarilma, bazen bazen ufak ufak sarkılar soyleme ssessizce.
Uyumaya ihtiyaclari var hem de çok.
Bundan keyif almasi icin cook ugrasin. Bizim de tam oturmadi yolun belki yarisinda bilr degiliz. Ama kizimin meme reddi icin ugrastigim kadar uykusu icinde ugrasiyorum. Daginik bir yazi oldu. Bir seyleri atladiysam yanitlarim. :)
Son olarak uyku egitimini nasil basaricaksiniz cevabini ben bilmiyorum ama Siz annesisiniz siz biliyorsunuz, bilirsiniz. Annesisiniz.