Bebeknaz bence onun da etkisi var. Yani ben kendi çocuğum açısından diyeyim en azından, hep sınırlarını göstererek büyüttüm. Aşırı sıkmadım ama her dediği de olmadı. Zaten daha 21 aylık ama hayır dediysem hayırdır ve o da bunun farkında. Direttiği zaman da yapmıyorum. Ağlamak istersen ağlayabilirsin ama yapabileceğim bir şey yok diyorum. Ağlıyor, sonra susup yanıma geliyor. O gelince neden hayır dediğimi açıklıyorum ona ve bir daha o şeyi yapmaya diretmiyor. Konu evet hayır da değil aslında. Sınırlar. Sizin bir sınırınız olmadığı için muhtemelen inatlaştıkça inatlaşıyor. Ben mesela postu okuyunca aklıma gelen ilk şey sizsiz kapıyı açıp çıkabilmesi oldu. Bu benim asla izin vereceğim bir durum değil mesela. Yapamaz yani bu konuda sınırımız belli olur ve o da bunu aşamaz. Bazı annelere göre küçük bebeğe kural koymak yanlış gelebilir ama bence tam tersi bebekken ne öğrenirlerse büyüdüklerinde de onu uyguluyorlar. E 5 yaşındaki çocuk şimdiden kapıyı çekip çıkıyorsa bundan 7-8 yıl sonra ergenlikte ne olacak mesela?
Dediğim gibi bir pedagog ile görüşüp olayı çözebilirsiniz çünkü küçük de bir bebeğiniz var. Tek başınıza üstesinden gelmek zor olacaktır