Olurmuolurmu Kızlar bebık sekız aylık. Kıymayı az zeytınyagında bırkac dakıka cevırıp verıyorum. Ama hergun bırer kasık bırer kasık zor oluyor. Siz nasıl pisirip veriyorsunuz? Yani; pisirme sekliniz nasıl (haşlama, kavurma vs?) dolapta nasıl saklıyorsunuz, kaşık kaşık mı, pişirip mi, çiğ mi? etın hem iyi pismesi lazım hem de cok pisip yanmaması ve kanserojen madde olusmaması lazım ya, kac dk pisiriyorsunuz mesela?
Tuuggccee Olurmuolurmu ben buz kuplerine koydum o sekılde kullanıyprum yetıyor yemegın durumuna gore degısıyor haslama kavurma vesaıre
btlbsr Olurmuolurmu buz kalıplarında çiğden saklamak pratik oluyor hazır porsiyonlanmış. Ben genelde kavurup yumurta kırıyorum ya da patates soğan havuç yemek şeklinde yapıyorum. Pişmiş saklamıyorum çiğden buzlukta saklayıp porsiyonluk pişirip veriyorum
kimbumadam Olurmuolurmu havurup suda pişirip çorbalarına ekleyebilirsin Ya da direkt köfte yapabilirsin
Olurmuolurmu Tuuggccee @ezgikrgz @btlbsr @ikibaloglanannesi @kimbumadam Kızlar pekı hergun kırmızı et verıyor musunuz? Bı de mesela buz kalıplarında saklayınca ete buzluk kokusu gecıyor mu hıc? Buzlugun buzdolabının hanı degısık bı kokusu olur ya, o gecmıyo mu ete, buz kalıbını posete mı gecırıyosunuz? Butun ayrıntıları sordum😀🤔
ikibaloglanannesi Ciğ şekilde küp küp doğrayıp onun yiyeceği kadar saklıyorum. Porsiyonluk şekilde çünkü yanına tereyağlı pirinç pilavı da yaptığım için fazla koymuyorum 7-8 tane şeklinde koyuyorum.
ikibaloglanannesi Olurmuolurmu haftada 2 gün et yiyor haftada 1 gün tavuk haftada 1 gün balık diger kalan 3 gün sebze 17 aylık
kimbumadam Olurmuolurmu Öğle çorbalarına ekliyorum. Haricinde haftada 1,2 yer Buzluk kokusu yok , dolabım çekmeceli sanırım bunlarda olmuyor Buz kalıbınında sadece kapağını kapatıyorum hava alıyo mudur ki ? Bazen de plastik turşu kaplarına bölüyorum
btlbsr Olurmuolurmu ben her gün vermiyorum yaz ayı zaten ağır olur diye bide çabuk sıkılıyo sık tükettiği ürünlerden. Benim buz kalıbım kapaklı hava almıyor. Ama açığa koyarsan dediğin gibi koku geçer. Kapaksızsa streçleyip buzdolabı poşetine koyabilirsin hava alırsa koku çabuk siniyo. Ben kapaklı olmasına rağmen bazen streçliyorum o kokudan nefret ettiğim için nolur nolmaz diye.
btlbsr Olurmuolurmu bu arada ben bu sene kurbanda kendi kıymalarımızı buzdolabı poşetine koyarken bıçağın arkasıyla 6 parçaya filan ayırdım. Bebeğimede çıkarırken içinden bi parçasını çıkarıyorum o da pratik oluyor buz kabın yoksa alternatif bak bu şekilde rahat oluyor
Olurmuolurmu kimbumadam kofte yaparken ıcıne un, ekmek vs koyuyo musunuz? Bebeklere un cok alısqtıtmayın dıyo ya bazı doktorlar, o yuzden soruyorum
kimbumadam Olurmuolurmu ilk aylarda koymuyodum sonra tam buğday eklemeye başladım 1 yaş şu an galeta ile yapıyorum
Prensesin_Annesi_ Olurmuolurmu Biz 8 ay 21 günlüğüz bende kıyma katıyorum 1 yemek kasıpı kadar hepsini poşetledim ayrı ayrı pişiriceğim zaman cıkarıyorum pütürlüye alıstırmaya calısıyorum genelde suyla piliriyorum kavurunca biraz sert oluyo suyla pişirince yumusak oluyo
Olurmuolurmu Prensesin_Annesi_ maalesef cok cahılım bu et pisirme konusunda. O yuzden garip sorular sorabılırım😵💫 Az miktar suya kıymayı koyup haslıyosunuz yani değil mi? Kaç dakikada tam haslanmıs oluyor 1 kaşık kıyma mesela?
Olurmuolurmu btlbsr ben de nefret edıyorum. Bi de şey sorcam. Buz kalıbının kapagını her açışta mesela çıkardıgın kısım dışındakı diğer etler de hava alıyo ya bi dakıkalıgına, ondan bi şey olur mu acaba?
Tuuggccee Olurmuolurmu ben herzaman vermıyorum sımdı bıde yaz ıstemıyor hıc kıyma😀 benm buzlugum kapaklı buz kuplerımde aynı sekılde kapaklı daha hıc oyle koku olmadı
btlbsr Olurmuolurmu diğerleri buzunu salmadığı için sıkıntı olmaz diye düşünüyorum zaten saniyelik bi olay