meteli Bende bu konuda çok stres olduğum için yazıyorum. Bebeğim şu an 5ay 11 günlük.
Normalde 4 aylık olunca başını tam tutması gerekir diyorlar. 4 aylık kontrolüne gittiğimizde doktora dedim ki başını tam tutmuyor kaldırınca hafif sallanıyor dedim.
Doktor sırt üstü yatarken 2 elinden tutup kaldırdı kızımın başı hiç kalkmadı geriye doğru düştü. Doktor da birwz gevşeklik var deyip nörolga yönlendirdi
Tabi biz korkumuzdan hemen ertesi gün çocuk nörologu gittik
Durumu anlattık dün böyle oldu vs.
Nörologda aynı çocuk doktorunun yaptığını yaptı bizim kızın başı gene aşağıya düştü. Sonra kucağımdayken dizlerine vurdu.
Sonra bana vejeteryan mısın vs gibi sorular sordu ki değilim. Hamilelikte bulantıdan hiç sağlıklı beslenmedim 9 ay boyunca. Ayrıca gebelik şekeirmde vardı.
Neyse sıktır kan tahlili istedi birini ankaraya yolladı diğerleri hemen çıktı. Sonra başından ultrason çektiler temiz çıktı. Fizik tedaviye yönlendirdi. Ben kız ağlar diye eşime söyledim eşim gitti bri iki hareket göstermişler onları yapın diye.
Tabi benim kız 2 saat boyunca hiç durmadan ağladı çünkü anne babadan başka kimseyi görmemişti o güne kadar. Çok korkuyordu. Aşıydı kan almaydı yabancı insanlardı derken ödü patladı yavrumun.
Neyse biz çok üzülüyoruz korkuyoruz..
Ertesi gün kızım uyanınca onunla konuşarak gülerek ellerinden tuttum 3 e kadar saydım yavaşça kaldırdım. Pek anlamadı önce kendini geri çekiyor gibiydi. Bir daha denedim gülerek tekrar çektim onu. Bu sefer ne yapmak istediğimi anladı ve ellerinden çekerken başını da kaldırdı.
Çok mutlu oldum ama emin olamadım acaba ben mi çektim o kaldırmadı mı diye. Yine denedim yine kaldırdı. Derken gün içinde bir kaç kez denedim. O gün bugündür kaldırıyor bir sıkıntı yok. Ankaraya gönderilen kanda da C3 diye bir değer sınırda gelmiş. Nörolog bizi çocuk metabolizmaya gönderdi. Biz imiz rahat etsin diye ona da gittik. Onlarda tekrar kan ve idrar aldılar kanın biri yine ankaraya gitti daha çıkmadı onu bekliyoruz.
Çok uzun oldu ama kızım şimdi başını tutuyor çok şükür hatta yavaş yavaş oturma çalışmaları da yapıyoruz.
Benim kızım doktorların ne yapmak istediğini anlayamadı ben ona oyunla anlattım gibi bir şey oldu. Hiç bilmediği bir şey sonuçta.
Kaç aydır yatıyordu böyle şey bilmiyordu çocuk da şaşırdı anlayamadı falan.
Demem o ki bazı çocuklar geç tutabiliyor ki sizin bebek daha çok küçük. Benim gibi stres olmayın üzülmeyin, sakin olun. Arkadaşlarında dediği gibi tummy time yaptırın. Stres olmak için çok erken. Böyle anlattım diye de salmayınız tabi takipte olun. 😊😊Allahın izniyle tutacaktır inşallah.
Daha önce birine yazdığım cevap. Başımdan geçen bu olayı size de yazdım. Umarım faydası olur.