Kızlar az önce anneyle tanıştım 2 yaşına 10 gün var oğlu konuşmuyor . Anne baba dede diyormuş . Benimde 20 ay ditti (gitti) fit (git) gel baba dede diyor. Benimki her şeyi anlıyor anlamadığı şey yok . Alıcı dili koca çocuk gibi. Taklit desen var Allah kaç 1 yap bay bay alkış öpücük amin , şaşır, kızgın ol, kız, sevin, tüm vücut organlarını bilir taş kâğıt makası bile biliyor yani 😃 bilmediği şey yok. Neden böyle anlamıyorum bazı çocukları görüyorum maşallah çok güzel konuşuyor bazılarına bakıyorum oğlum gibi. Ama oğlumun alıcı dilinin onlardan daha iyi olduğunu düşünüyorum . Yaz yaz bitmez anladıkları. Zaten 2 yaşa 4 ayı var anlaması normal geliyor . Neden konuşmaz . Kitap okuma, her gün dışarı çıkma , sosyalleşme , evde oyun ilgili her şeyi berber yapıyoruz . Daha yapacak bir şeyim yok yani. Doktorumuz var normal diyor sabır diyor. Konuşma öncesi becerileri yerinde diyor ; ortak dikkat, göz teması, taklit bunlardan sonra gelirmiş konuşma . Hepsi var. Dışarı çıksak sürekli işaretle bir şey sorar söyleyene kadar sorar. Bazen aynı şeyi sorar güler hoşuna gider… çok akıllı maşallah ama konuşmuyor ☹️