Basur kendi kendine geçen birşey değil. Eğer çok büyürse cerrahi yöntemlere başvurulur. Şimdi basur için en önemli şey yediklerinize ve içtiklerini dikkat etmeniz gerekiyor yani ilk kabızlığı ortada kaldırın ki diğer sorunlarda çözülsün. Ama bu rahatsızlığı ilk farkettiğinizde mutlaka doktora gidin. Daha sonra lavaboya çıkmadan önce o bölgeye sıcak su uygulaması yaparsanız daha rahat edersiniz. İşiniz bittikten sonra da tekrar sıcak su yaparsınız. Bol su için. Mercimek, beyaz ekmek, fazla karbonhidratlı beslenmek, muz, çikolata, paketli ürünler sizi kabız yapar. Bol lifli beslenin yürüyüşe çıkın spor yapın kısacası hayat kalitenizi arttırın. Ayriyeten o bölgeye uygulanacak pomatlar var onlarda rahatlatabilir.
Ha birde kuşburnunun oraya iyi geldiğini duydum nasıl yapıldığını unuttum.(eğer isterseniz yengemden öğrenebilirim) Kuşburnu marmelatı da kabızlığa iyi geliyor.