Eylul301023 bence siz başka doktora sorun. Mamayı bırakmanın ek gıda ile alakası yoktur. Uzman gelişimi için 2 yaşa kadar anne sütü yada formül mama almalı diyor. Benim kızım çok güzel yemek yerdi çocuk doktoru ve hemşire anne sütü almadığı için 2 yaşa kadar formül mama verilir dedi.Formül mama da anne sütü gibi 2 yaşta kesilir. 12 aylık mamayı kestiniz saat 8 9 da acıktı ne vereceksiniz o saatte yemek önermiyor uzmanlar. Mesela benim acıkırdı çocuk doktoru saat 6-7 den sonra yemek vermeyelim zararlı demişti. Anne sütü de almıyordu mecbur uyumadan mama içti. Bazı doktorlar neye göre mamayı kesin diyor bilmiyorum. 1 yaştan itibaren %30 anne sütü mama almalı. %30 luk kısmı doktorunuz unutmuş sanırım. Siz bilirsiniz ama içiyorsa 2 yaşa kadar mama verilir.