annevebebegiii__ Çünkü emzirmeyi sağlayan prolaktin(süt) hormonu salgılanıyor bu dönemde fazlasıyla. Kişinin vücudunun verdiği tepkiy bağlı olarak bazı kadınlar 2 ay , bazıları 6, bazıları daha uzun süre sonra adet oluyor.
Prolaktin hormonu baskılıyor yani. Kişi,bebeği olmasa bile stres faktörlü olarak da bu hormon yükseliyor ve adet olma süresi gecikiyor mesela. Diğer adı da bu yüzden stres hormonu emzirme dönemi haricinde.