Ezo44 tuvalet eğitimi öncesinde psikolojik hazırlık yapmış miydiniz? Kitap okudunuz mu mesela konuyla ilgili, konuşmalar yaptınız mı? Ben bir pedagogdan beze bay bay eğitimi almıştım. Şu cumlesini hiç unutmuyorum. Kaka biz büyükler için igrenilmesi gerek olarak öğretilen bir sey. Ama çocuklar için hazine niteliğinde. Ondan kaka yapmasını isterken asla surat buruşturmayin. Pis, ee gibi suçlamalarda bulunmayın. En değerli eşyasını istiyor gibi kakasını yapmasını isteyin demişti. Çocuklar kakanin popolarindan ayrılma anını sanki vücutlarından bir organın kopup ayrılmasi gibi düşünüyorlarmis ve bu yüzden yapmak istemeyebiliyorlarmis. Kaslarını kontrol edebildiklerini de fark ettiklerinden hakimiyeti ellerinde tutmak istiyorlarmis. Çocuk doktoruna değil de bir pedagoga götürmeniz faydalı olacaktır.