buseasss ucundan geliyorsa daha da gelir sütün. Bol sağım yap mutlaka. Bestlak damla bende süt için işe yaramıştı. Sütün gelene kadar 3 saate bir mama ver mutlaka sarılık olmasın. Sütün gelince az olduğunu hissedersen yine mama meme şeklinde devam edebilirsin. Emzirme taraftarıysan Bol su ve hafif sıcak duş sana çok iyi gelir duştayken masaj yap göğsüne koltuk altına. Yine pet şişeye sıcak su koyup koltuk altına ve göğüslerine oklavayla hamur açar gibi yoğurma hareketi yaparsan etki görürsün. Ben de sezaryen yaptım sütüm 4. Günde böyle uğraşınca indi. Tıkalı süt kanalları böyle böyle açılır. Sütün henüz inmediği için bebeğin yeterli besin alamaz çişli bez sayısı bu noktada anlamana yardımcı olur. 5 tane çişli bez atarsan yeterli sıvı alıyor demektir. 2,5-3 ay arası bir sürede uyandırıp emzirirsin 3 saat arayla. Sonrasında emzirme aralığını bebeğinin kilo durumuna göre arttırabilirsin. Şu an uyandırıp sık beslemeye dikkat edebilirsin. Genel şekilde bunları önerebilirim.
Gazı çok olursa mutlaka her beslenmede ağzından gazın çıktığına emin ol ve sadece bir kere yapması gazın bittiğini göstermez. Üstten gaz çikarmaya devam etmelisin bir kaç sefer çıkarması için. Böylelikle gazı bağırsaklarına geçmeden çıkarırsın alttan çıkacak gaz için problemi en aza indirir. Keşke ilk doğum yaptığımda biri bana bunu söyleseydi derim hep. Bir de eğer alt gazı fazla ve sancısı çok ise zeytinyağıyla karnına güzelce masaj yapıp ütüyle bir bezi ısıtıp karnına koyarsan çok işe yarıyor, ek olarak o da olmazsa bir kovaya bebeğin için ılık bir su doldurup göbeğine kadar tuvalete tutar gibi kovanın içinde tutarsan çok rahatlar. Bunu kabızlık dönemlerinde de uygulayabilirsin karnı ve bağırsakları çok iyi yumuşatır. Kundak yapıyorsan ufak bir şişeye hafif sıcak su koyup ayağının altına yerleştirebilirsin. Bu işlemi kış zamanı yatağına sıcak su torbası koyarak yaparsan yatağı ılık olacağı için soğuktan irkilip uyanmaz uyku süresi uzar. Bide yıkayacağın zaman bir bezle bebeğini hafif kundak yapar gibi sarıp suyunu bezin üzerinden dökmeni öneririm hem üşümez hem de sudan korkmaz daha rahat uyur duş sonrası.
Bebeğinle huzurlu günler dilerim sağlıkla büyüsün. Uzun uzun yazdım kusuruma bakma lütfen. Biri bana bunları söyleseydi cidden daha rahat geçirirdim o dönemleri o yüzden yazmadan geçemedim umarım işine yarar, 😊💕