Kıymalı yapacaksam,
Soğan kavurup, kıyma ekleyip biraz çevirip, büyük bir domatesin dış taraflarini biberlerin üstüne kapamak için kesip iç kısmını içe rendeliyorum, maydonoz doğrayıp karıştırıyorum. Bir çay bardağı kadar pirinç ekliyorum. Baharatlar. Karabiber kimyon mutlaka. Dolduruyorum biberleri, bir parmak boşluk bırakıyorum ve çok sıkı doldurmuyorum patlamasin diye
Domates rendeleyip ayrı bı tencerede zeytinyağı ile pişirip içine salça kavurup biberlerin üzerine döküyorum. Sıcak su koyuyorum biberlerin üstüne gelene kadar. Pilav yapar gibi kapağı kapalı kısık ateşte pişiriyorum.
Etsiz sadece zeytinyağlı yapacaksam da sarımsak ve soğanı kavurup pirinci kavurup, baharatlar ve maydonozu ilave edip bir kesme şeker atıyorum, zeytinyağı karıştırıyorum, karabiber, kuş uzumu, fıstık ve yeni bahar koyuyorum, biberleri çok sıkı olmadan ve ağzına kadar getirmeden doldurup domatesle kapak yapıyorum, üstlerine gelcek kadar sıcak su koyup pilav gibi kapağını açmadan kısık ateste pişiriyorum.