Ummduha ben astigmatım, ama 31 yaşında öğrendim. Kızımı göz muayenesine götürdüğümde doktorun sonra başka hastası olmadığı için ben de muayene oldum. Benim iki gözden de astigmat olduğumu 31 yaşında öğrendim, doktor da bildiğimi sanmış, ben çok şaşırdım. Beni rahatsız eden hiçbir şey yoku. Sonra astigmat gözlüğü alınca her şeyin farkına vardım. Ağaçtaki yapraklar bana hep mat görünürdü, 3 boyutlu nesneleri uzaktan 2 boyut olarak görüyorum, çok hızlı araba sürdüğüm zaman 2 çizgi tek çizgi oluyor, karşıda kendi şeridinde giden arabayı benim şeridimde geliyor gibi görüyorum. Bu hastalığın tedavisi yok. Öyle yaşamaya devam. Bir sorun da yaşamadım.