canimoglum_01
Anaokulu seçerken göz önünde bulundurmanız gereken birkaç önemli nokta şunlar bana göre; Öncelikle, okuldaki öğretmenlerin işlerini severek yapmaları ve hangi alanlarda eğitim aldıkları önemlidir. Bazı anaokullarında lise mezunu insanlar dahi öğretmenlik yapabiliyor, bu yüzden öğretmenlerin eğitim seviyelerini ve deneyimlerini sorgulamak gerekebilir. Mutlu bir öğretmen, mutlu bir çocuk demektir. Okul yönetiminin öğretmenin ihtiyaçlarını karşıladığından emin olun .
Diğer bir önemli nokta ise okuldaki personelin güler yüzlü ve ilgili olup olmadığıdır. Sınıflar sessiz ve sakin mi, yoksa çocukların neşeli sesleri ve kahkahaları mı duyuluyor? Canlı ve enerjik sınıflar, çocukların öğrenme süreçlerine katılımlarını artırabilir. Sessiz ve sakin sınıflarda öğretmen baskısı yoğun olabilir.Çocukların kahkaha seslerinin yükseldiği özgürlükçü sınıfları kim isteyemez.Okulda yemekhane bulunup bulunmadığı ve yemeklerin nasıl hazırlandığı da önemlidir. Sağlıklı beslenme konusunda ne tür önlemler alınıyor? Bir diyetisyen tarafından hazırlanan menüler tercihiniz olabilir. Ayrıca, çocuğunuzun gelişimi ile ilgili bilgilerin ne sıklıkla paylaşıldığı, öğretmenlerle iletişim kurabilmenizin kolay olup olmadığı ve haftalık veya aylık eğitim planlarının paylaşılıp paylaşılmadığı da dikkate alınmalıdır. Bu, çocuğunuzun okuldaki ilerlemesini takip etmenize yardımcı olabilir.
Okulun hijyen standartları ve temizlik durumu da göz önünde bulundurulmalıdır. Kaç temizlik personeli görev yapıyor ve bu personellerin çocuk sayısına göre yeterli olup olmadığını düşünmek önemlidir.Fiziksel olanaklar ve aktiviteler de çocuğunuzun gelişimi için önemlidir. Okulun fiziksel olanakları yeterli mi? Bahçe saatleri ve açık hava etkinlikleri ne sıklıkla düzenleniyor? Çocukların sağlıklı gelişimi için bol temiz hava ve fiziksel aktivite önemlidir.Okulun eğitim yaklaşımı çocuğunuzun sosyal becerilerini geliştirmeye yönelik mi?
Yıl sonu etkinlikleri ve gösterileri de önemlidir. Okulun bu etkinliklere nasıl bir bakış açısıyla yaklaştığını ve çocukları strese sokmayacak şekilde nasıl planladığını öğrenmek önemlidir.Tercihen yıl sonu gösterisi yapmayan, Bu süreçleri çocuğun oyun ve eğitimine ayırmayı tercih eden okullar iyi okullardır kıymetini bilelim. Yılsonu gösterileri ikinci dönemin büyük bir bölümünü kaplayan çocuğu Strese sokan, aynı gösteriler defalarca tekrarlandığı gösterilerdir.
Son olarak, okul-aile işbirliği ve destek konusu da değerlendirilmelidir. Okulda yaşanan herhangi bir problemde hemen iletişime geçilebiliyor mu? Tam zamanlı veya haftada belirli günler psikolog desteği sunuluyor mu? Çocuğunuzun sosyal ve duygusal gelişimi için bu destekler önemli olabilir. Sınıf sayıları oldukça önemli tek öğretmen varsa 12 veya 13 mevcudu geçmemeli. Yukarıda saydığım bir çok kriteri karşılayacak oku zaten güvenli okuldur :) Çocuğunuzun dilini geliştirmekse ilk önceliğiniz, çocuğunuz geriye dönüp baktığında kötü hatırlamayacağı, değersiz hissetmeyeceği, severek anlatacağı bir okul ve öğretmen imkanı vermenizdir :)