birazquality
Sma akraba evliliğinde görülme sıklığı artar. Bunlar otozomal resesif hastalıklar. Şöyle ki siz sağlıklısınız diyelim ama taşıyıcısınız. Yine gidip dışarıdan sağlıklı bir adam buldunuz o da taşıyıcı. Hastalık çocukta ¼ oranında çıkacak 2/4 taşıyıcı olacak ¼ tamamen sağlıklı olacak demektir. Bulduğunuz adam akrabaysa doğal olarak sizin taşıdığınız hastalığın onun da taşıma olasılığı yüksek olduğundan çocuklar risk altında oluyor.
Mümkün olan genetik en uzak insanı bulmak genetik çeşitliliği artırıyor, resesif hastalık olasılığını azaltıyor ve yeni nesilleri sağlıklı yapıyor. İmbreding (sürekli aile içi evlenme) nesli genetik olarak kurutuyor. Böyle yok olan kabileler olmuş. O yüzden insan türünde akraba evliliği tabu haline geliyor nesli korumak için. O yüzden iyi bakılmıyor. Yoksa kim kimle ne yapmış kimsenin umru değil aslında. Toplum sağlığı için zararlı.