annediyebiri şu an diyet yapıyor. Biz tesadüfi öğrendiğimiz için herhangi bir semptomu yoktu, o yüzden diyetten sonra şu iyileşti diyemiyorum.
4 değer nedir bilmiyorum, kızımda iga ve ema bakıldı ikisi de pozitifti sonra endoskopi yapıldı. İlk endoskopide henüz birşey yoktu. O yüzden diyet yaptırmadı doktor. O süreçte takipteydik tabii, ama yavaş yavaş demir ve d vitamini düşmeye başladı. 1 sene sonra biz tekrar endoskopi yaptırmak istedik bu sefer artık bağırsaklar bozulmaya başlamıştı.
Ama çölyakta seviyeler var, marsh 0-1-2-3, 3 de kendi içince abc diye sınıflandırılıyor.
Benim kızım 0 dan 1 e çıktığı için doktor diyete başlattı. Ama bazı doktorlarda marsh 3 sonrası diyete başlatıyormuş. Hastalar da genelde artık çok kötü olunca doktora başvurdukları için genelde marsh 3 seviyesinde oluyormuş.
Siz düzenli takip ettirin. Yılda 1 kan verip, vitaminlere ve çölyak antikorlarına baktırsanız iyi olur.