zkydmrl Bebeğim 6.ayına girecek ek gıda ile bi çok şeyi biliyorum meyve sebze püreleri vs sormak istediğim arı mama ne zaman veriliyor veya veriliyor mu emmeyen bebeklere mi veriliyor ek gıda döneminde pek bi bilgim yok ver diyenler var ama ben sebze meyve püreleri vs yapacağım birde lor peyniri ve labne peyniri direkt veriliyor mu ?
Htcypc zkydmrl biz mama hiç içemedik sadece anne sütü ile beslendi. Ek gıdada da labneyi ben hep birşeyle karıştıratak verdim yaşına girecek hala öyle tek yediği zaman tükürüyor
Aygul58 zkydmrl Her bebeğin gelişimi farklı doktoruna danışın ben 6. Ayda arı mama vermedim anne sütü ve tadım ve formül mama şeklinde ilerledim. 3 gün kuralını sadece alerji yapabilecek gıdalarda uyguladım. 8. Ayda artık formül mamayı içmek istedi bende arı mama kullandım Ama onun yerine hipp mamalarını da öneririm😇
Aygul58 zkydmrl Labne ve loru tek şekilde yemedi sevmedi pek bende avakado labne yada lor, yumurta sarısı, organik bebe büsküvisi, muz, bebek irmiği karşım şeklinde verdim çok sevdi
zeydefe zkydmrl mama bende hiç vermedim doktor da bizim önermedi mama vermemizi. Sebze meyve tadımları sonra yumurta sarısı çorba vs şeklinde ilerledik labne lor peyniri 9 aylık olduk anca bi kez denedik sevmedi
Gulcinavci zkydmrl Ve 7. Ay tadım ayıdır bebekten beklenen doyması değildir besinleri üç gün kuralıyla sırayla tattıracaksınız ilk gün bir çay kaşığı ikinci gün bir tatlı kaşığı üçüncü gün bir yemek kaşığı şeklinde, ilk tattırdığınız besin direk peynir labne olmamalı bence. Tabiki de listede onlarda var ben önce yoğurtla başladım kendim mayaladım sonra sebzelerle kabak patates tatlı patates havuç şeklinde üçer gün verdim sonra birbiriyle birleştirip verirsiniz sonra yumurta sarısına başlarsınız labne pekmez avokado süzme peynir vs bir de üç gün kuralıyla devam ettiğiniz bir besin bitmeden yeni besin tadımına geçmeyin, alerjisi olup olmadığını anlamak için bu çok önemli . Onun dışında günde bir defa vermeniz yeter öğlen verilmesi gerekiyor bence çünkü bir alerjisi olursa ilerleyen saatlerde görmek açısından . Bir de önce ek gıda sonra bir yemek kaşığı su tatsın diye sonra da emzirme ya da mama şeklinde gitmenizi öneriyorum, burada bebeğin yaklaşımı da çok önemli ilgisi varsa önüne parmak dilim gıdaları verip dokunmasını temasını da sağlayabilirsiniz bu gerçekten çok önemli . Blwyi 7. Aydan sonra direk öneriyorum
zkydmrl Gulcinavci süzme peynir labne ve lor peynirin tuzsuzunu vermek gerekiyor değil mi? Ben birde tadımlara başladım zaten,birde kaçıncı aya kadar tek öğün veriliyor? Yani buradan rahatlıkla soruyorum çünkü bebeğimin gelişimi normalin üstünde tereddüt etmiyorum ek gıda ile ilgili
bic Yoğurt tadımı yaptıktan sonra labne,lor, kefir gibi ürünlerde tadım yapmanıza gerek yok diye biliyorum ama yinede doktorunuza danışın 🌸
Gulcinavci zkydmrl Evet tuzsuzunu vermek gerekiyor . 7.aya kadar tek öğün verdim 8.ay doktorun da önerisiyle ikiye geçtim diye hatırlıyorum gelişimi iyiyse maşallah 🧿
zkydmrl melek5996 ben inek sütünden kendi yaptığım yoğurtla başladım sütünü alıp kendiniz evinizde yaparsanız daha güvenilir olur bence