Alerjikrinit @Betulblc artı olarak günde kaç saat duyusal oyunlara yer verildiği ve dışarıya çıktığı önemli bence. Eskiden neden sendrom yoktu diyoruz bunlara hep kafa yorarım mesela. Eskiden kuzenler, komşu çocukları, sokak oyunları çok aktifti. Şimdi çocuklar hep evde ellerinin altında çok oyuncak var sosyallik yok cazip gelmiyor ve sıkılıyorlar. Biz oyuncakları kaldırdık 3-4 ay önce. Sadece manyetik blok, Lego ve küçük arabası var bir kaç tane. Baktım hırçın geçiyor gün havalar sıcak banyoya sokarım, sahile gideriz kumla oynar. Hava soğukken ev batıyor fikrinden uzaklaşıp kinetik kumla hamurla oynattık. Üstünü sıkı giydirip dışarıya çıkardık hep. Ekranla bir dönem tanıştı bunu da kontrollü yaptık ki bazı dönemler tamamen kestik. Suan 28 aylık çok nadir minikago açarım onda da kaplan daniel varsa izler o bitince diğerlerini izlemez oyuncaklara yönelir alışmadı çünkü hayatında bi önemi yok ekranın. Ve çocukla iletişim kurarken tutarlı olmak çok önemli. Beslenmesine çok dikkat ederim ama çocuklu bir ortamda cips yiyorsa hepsi sen yeme diye karışmam. Çikolata görür bir ortamda ister en az zarar alacağı hangisiyse alırım tek dikkat ettiğim alışkanlık haline gelmemesi. Bir konuda vaatte bulunduysak mutlaka gerçekleştiririz bu yüzden dışarıda herhangi bir krize girdiğinde evde şunu yapacağız deyince inanır ve sakinleşir. Biliyor ki yapacağız. İlk defa bu kadar ayrıntılı yazdım inşallah size de yol gösterici olur.
Markete gireriz inceleyebilirsin deriz bakar bakar inceliycem der hiçbir şey almadan çıkarız. Çikolata kek vs istemez mesela görünce. Bu yapısı değil gerçekten eğer böyle davranılmasa çok inatçı ve çok huysuz olabilecek bir çocuktu oğlum