yirmiikikasim23 Geldimm. 6 saatlik uğraşın sonunda uyutabilmeyi başardım. 😁 Öncelikle ben seminer olarak uyku eğitimi aldım. Tek tek bebeğim hakkındaki bilgileri istedi hanımefendi. Bir günlük uyku süreleri, destek vs sordu. Neyse. Bana slayt şeklinde uyku programı ayarladı. Benim bebeğim tek bir destekle uyumuyordu. Pilates, ana kucağı, elektrikli ana kucağı, hamak, ayakta sallama, kucakta uyutma vs. Uykuları da hep kesik kesikti. Bana yavaş yavaş desteği bırakmamı söyledi. Denedim ama bebeğim kesinlikle kabul etmedi. Bu yüzden ilk önce uyku saatlerini oturtmakla başladım işe. Şansıma oğlum erkenden uyanmıştı. Bir iki hafta uyku saatlerini oturttum. Ardından bir anda sallamayı bıraktım. Yatağa yanıma yatırdım ve enerjisini atmasını bekledim. Hiç muhatap olmadım ilgilenmedim. Kendi kendine döndü durdu konuştu vs. En sonunda mızmızlanmaya başladı. Poposuna vurarak sakinleştirdim. Ağlamasına müsaade etmedim. Ninni vs söyledim. Sakinleşince bıraktım temas etmeyi. 3 saatimi aldı ama sonunda ağlatmadan uyutabildim. Gece uyansa da kendi kendine uyuyabiliyordu. Eğitim aldığım kadın 20 dakikayı geçerse çıkın odadan diyordu. Odada kalmaya devam ederseniz kavga edersiniz diyordu. Başlarda sinir krizi geçiriyordum. Sonradan odadan alıp götürmeye başladım. Çok şükür desteksiz uyuyabiliyor artık. Ama atak döneminde miyiz bilmiyorum son bir haftadır burnumdan geliyor. Yanlışlıkla biberona alıştırdım. O boş biberonu eme eme uyumak istiyor. 🤦🏼♀️ Yeterki bedenen yorulmayayım da biberon emsin dedim ve bıraktırmaktan vazgeçtim. Emzik tutturmuştum zar zor. Daha doğrusu 5 kişi uğraştık. Onu da bıraktı kendi kendine. 😁 Benim bebeğim meme emmediği için sürecim bir tık daha kolaydı. Doğduğundan beri 2 saat uyuduğunu bilmezdim. Yalvarıyordum Allaha nolur 2 saat uyusun da dinlenebileyim. Uyumak istiyorum diye çok ağlamıştım. Artık uyuduğu ve uyandığı saatler belli diyebilirim. Normalde akşam en geç 8 olmadan uyurdu. Birkaç gündür bu saatlere kaldı. 9 u görüyoruz artık. Sabah 6-8 arası uyanıyor. Günde iki uyku yapıyoruz. Toplamı 4 saati geçmeyecek şekilde. Bu eğitimi vermeyi kendim bir iki kez deneyip başaramamıştım. Bir uzmanla süreci ilerletmek istedim. Hanımefendi de çok tatlı biriydi. Çok içime sindi. Allah razı olsun ondan. Varsa sorularınız cevaplayabilirim. 🌸