erdemeda Hanımlar benim bebeğim 2 ay 23 günlük ilk 1 ay benim göğüslerim taş gibi olur hatta akardı şimdi ise yumuşacık bildiğiniz hamur gibi sanki süt azaldı gibi geliyo ilk bir ay 2 saatte bi taş olurdu şimdi 6 7 saatte anca dolduğu oluyor gerçekten düşünmeden edemiyorum sütüm mü azalıyor ki
suheyla92 erdemeda hayir sutun azalmiyor memeler terbiye oldu sut uretimine ve sut akisina dolup bosalmasina alisti. En kaliteli sut simdi var memede. Memenin sert olmasi ilk sut son sut ayri ayri oldugu anlamına gelir ve bebegin beslenmesini etkiler (biliyorsunuz kisa emerse son sute ulasamaz ve hep sulu sutle beslenmis olur kakasinin rengi degisir) ama meme yumusaksa tum sut homojen olur ve en kaliteli halini alir.
birbeyazoglanbirkarakiz Buna göğsün terbiye olması deniyor 🙂 göğsünüzün yumuşak olması sütünüzün azaldığı anlamına gelmez, bebeğiniz doyuyorsa, olması gerektiği kadar (günde en az 4 diye hatırlıyorum) çişli bez alıyorsanız yeterli sütünüz vardır.
birbeyazoglanbirkarakiz erdemeda İlk zamanlar üretilen sütler kontrolsüz üretilir o yüzden göğüsler çok şiş olur, mastit olayı çok yaşanır. Ama zamanla memeler hem süt üretimine adapte olur hemde bebeğin emme sıklığına göre bebeğe yetecek sütü algılar ve o kadar süt üretmeye başlar. Bu yüzden göğüsler artık çok fazla şiş olmaz. Buna meme terbiyesi denir 😊
Nisangunes Benim bebeğimle 45 günlük ilk 20-25 gün dediğin gibi şişer ve sert olurdu 2.saate simsi öyle değil goguslerim yumuşadı normal olduğunu okumuştum Süt içeriği daha yagli oluyormus sanırım sonradan da onunda etkisi varmış Bebeğin emerken yutkunmasini takip etmeye calis ben oradan anlıyorum içip içmediğini şimdi eskiye göre de zaten daha kısa emiyor