buseyrdmc bakın benim sizi bilgilendirme amacım fitil öneriyorsunuz ama hangi fitilin ne amaçla kullanıldığını bilmiyorsunuz. İkisi arasında sadece S harfi farkı var gibi gözüküyor ama içinde fenobarbital denilen havale/nöbet/sakinleştirici etkili ilaç var ve sürekli kullanıldığında istenmeyen yan etkilerle karşılaşırsınız. Siz burada tartışmaya çalışıyorsunuz ama ben bir çocuğa yanlış ilaç kullanılmasını istemediğim için uyarıda bulunuyorum. Ayrıca antibiyotik yazılmasının kuralı vardır çocuğun genel durumunun kötü olması,muayene/görüntüleme bulguları, ateşin 3 günden uzun sürmesi, kan değerlerinin bozulması vs vs. 1 seferlik veya 1-2 gün süren her ateşte, en ufak boğaz kızarıklığında burun akmasında viral yani üst solunum yolu enfeksiyonlarında, ishal şiddetli ama kaka temizse antibiyotiklerin etkinliği yoktur. Akılcı ilaç kullanımında ilaçlar bağımlılık yapmaz. Gerekli olduğunda antibiyotik ateş düşürücü kullanılmalıdır