Canım anneler. Aylardır alerji kökenli olduğunu tahmin ettiğimiz, ne yaparsak yapalım ertesi gün tekrar eden dirençli atopik dermatit ve konakla uğraşıyoruz. 6 ay 20 günlük oğlum ve şükür ki son zamanlarda hafifledi. Geldiğimiz noktaya öyle şükrediyorum ki bu konudaki tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istedim çünkü biliyorum insan gerçekten çok çaresiz hissediyor bebeğini öyle görünce. Öncelikle şunu söyleyeyim ben çok fazla araştırma yaptım ve çok doktora gittim. Yine de lütfen önerdiğim herhangi bir uygulamayı doktorunuza danışın mutlaka.
Atopik dermatitli cildi olan bebek çok fazla banyo yapmamalı öncelikle. Banyomuz mümkünse 6-7 dk’yı geçmesin.
Bunu instagramda bir alerji doktorunun paylaşımında gördüm. İlk uygulamada etkisini gösterdi. Banyo suyuna biraz mısır nişastası kattım. Vücudun nemi muhafaza etmesini sağlıyor. Su çok sıcak olmamalı.
Vücudu için Mustela Stelatopia şampuan kullandım. Saçı için Mustela konak şampuanı kullandım. Banyonun hemen ardından mutlaka nemlendirdim. Kullandığımız şampuanlar ve nemlendirciler çok önemli. Şampuanı iyi durulayın ve çok kullanmayın. Kalıntılar da kuruluk yapıyor. La roche şampuan ve nemlendirici kullandık bizde işe yaramadı. Bizim mucizemizi açıklıyorum kesinlikle nemlendirici olarak BIODERMA ATODERM INTENSIVE BAUME❤️ inanın kortizonun yaratmadığı etkiyi gösterdi bizde. Şunu da söyleyeyim bu şampuan ve nemlendirici olayı kişiden kişiye değişir. Mustela stelatopia da kullandım nemlendiricisi bizde işe yaramadı. La roche da yaramadı. Ama size belki bunlardan biri daha iyi etki eder. Deneyerek görmeniz lazım mümkünse tester bulun. Ve bu ürünleri lütfen sadece eczaneden alın internetten sipariş vermeyin.
Asla parfümlü ve sentetik deterjan kullanmayın. Doğal içerikli olmasına dikkat edin. Kıyafetleri yüzde yüz pamuk olsun, mümkünse durulama yapın ve ütüleyin.
Size iyi gelen nemlendiriciyi bulduktan sonra düzenli kullanmanız gerekiyor, kullanmaktan korkmayın günde 3-5 kaç kez gerekirse. Ben kızardığı an sürdüm. Kortizon kullanmaktan iyidir diye düşündüm.
Ama şunu da söyleyeyim eğer çok gerekliyse mutlaka önden bir kortizonlu veya steroidli kremle tedavi edilmesi gerekiyor. Mecburi bir durumsa lütfen kullanın. Aksi takdirde daha büyük alanlara yayılıp direnç gösteriyor. Beş günü geçmeyecek, günde en fazla iki kez, bir bölgeye mercimek kadar sürüp yaymalıyız ve tekrar kullanmak gerekirse en az üç hafta beklemek gerek. Çok iyi doktorlardan aldığım bir öneridir.
Aklıma gelenler bunlar. Ben çok üzüldüm ve çektim bu durumdan. Çok çözüm aradım o yüzden benim gibi olan anneler varsa paylaşmak istedim umarım faydası olur❤️
Şunu da söyleyeyim. Büyüdükçe alerji de geçiyor, egzama da azalıyor. Hiçbiri kalıcı değil. Üzülmeyin ve bebişinizle her anınızın tadını çıkarın❤️