Setenay10 biz de 180 günü tamamlayınca ek gıdaya başladık tadımlara yani 6 ayı tamamlayınca. Şu an 9 aylığız öğün olarak yeni yeni başladım sayılır. 3 gün kuralı ile başmanız bebeğiniz o besine karşı alerjisi olup olmadığını anlamanız için. Örneğin yoğurtla mı başladınız ilk gün bir çay kaşığ, 2. Gün bir tatlı kaşığı, 3. Gün bir yemek kaşığı.
Ertesi gün farklı bir besini aynı şekilde deneterek vermelisiniz. Yeni bir besine geçtiğinizde tadım yaptırıp herhangi bir alerji belirtisi vermeyen besini verebilirsiniz. Yani şöyle yoğurdu denediniz sorun yok kabağa başladınız diyelim yoğurdu verebilirsiniz. Ama öğün olarak vermeniz en az ⅔ ayınız var. Birden hızlı ve fazla bir şekilde vermeniz bebeğinizi kabız yapabilir ve özellikle 9 aya kadar zaten bebeğin asıl besini anne sütü. Yavaş yavaş tadım yapa yapa zaten bu sürede dolmuş olacak öğün olarak vermeyece başlarsınız.