elisaaak
Eğer sağlık kontrollerinde değerleri olması gerektiği aralıklarda çıkıyorsa korkmayın.
Önüne yemek konan çocuk açlıktan ölmez.
Yapılan onlarca deney var, biri şöyle;
Bir odaya her besin değerinden onlarca çeşit yiyecek koyuyorlar ve bebekleri saliyorlar. Bebeklerin önce kan ve idrarlarini alıp değerlerini olcuyorlar.
Deney sonucunda, her bebeğin vücudunun ihtiyaç duyduğu besine yöneldiğini gozlemliyorlar.
Yaşama içgüdüsü her canlıda var.
Yeni doğmuş bebek bile yanağına dokununca dönüp meme arar.
Aç olsa yer, korkmayın.
Bazı bebekler edilgen olmayı sevmez. Siz yedirirken yemeyebilir ama önüne koyduğunuzda ona dokunur, kaşığı daldirir, yalar. Elini batırıp parmağını yalar, bundan keyif alır. Keşfetmeyi sever.
Hem illa yemek şeklinde düşünmeyin.
Ara ara ona çok az şekilde buharda sadece biraz yumusayacak kadar haşlanmış havuç, brokoli, karnıbahar gibi şeyler koyabilirsiniz önüne. Belki yemek yemekten hoslanmazken bunları sevebilir.
Önüne fırınlanmış bamyalar, parmak parmak kesilmiş birazcık haşlanmış sebzeler koyup minik bı tabağa zerdeçallı yoğurt falan koyup, hiç ye demeden kendiniz bı tane alıp yoğurda banıp yiyip, çok sevmissiniz gibi sevinip bırakıp gidin. Çok merak edip o da yapar.