Pastel boyalar tümüyle toksik değillerdir. Bu sebeple eğer kalite standartlarına uygun olarak üretildilerse, tüketimleri zehirlemez. Boya kalemlerinin çoğu balmumundan ve buna eklenen ek renklerden oluşmaktadır. Özellikle çocukların arada bir ağızlarına götürdüğü pastel boyalarının az bir miktarda tüketilmesi çocuğa çok büyük bir problem vermemektedir.
Pastel boyaların zehirlemesinden ziyade çocuğun ishal olma ihtimali olabilmektedir. Eğer çocuğunuzun pastel boya tükettiğini görürseniz, hemen bir su vermeli ve ardından gözlemlemelisiniz. Yine de her ihtimale karşı normalinden farklı bir reaksiyon göstermesi halinde çocuğunuzu en yakın sürede doktora götürmenizde fayda vardır.