Yaso25 ilk 6 ay su verilmemesinin nedenini en tatmin edici şekilde doktorum şöyle açıklamıştı. 6 ay en hızlı geliştikleri ve besine en çok ihtiyaç duydukları dönem. Mama aralarında bir çay kaşığı bile olsa su verilmesi susuzluk hissini gidereceği için acıkmasını geciktirir ve mama isteğini köreltebilir. Zaten mama da su ile yapıldığı için 3-4 saatte bir beslenen bir bebeğin susuzluk ihtiyacı olmaz demişti. Sıvı şekilde beslenen bebekler için durum böyle Ancak ek gıdaya geçtikten tavsiye etmişti. Dahası suyun tek başına verilmesi ilk 6 ay idrar yollarında sorunlar oluşturabilir, böbreklerine ek yük bindirir, 1 çay kaşığı bile olsa düzenli verildiğinde bunu yapar demişti (suyun içindeki mineraller nedeniyle) Diğer yaşanan sorunları bilemiyorum (başının terlemesi vs) Ama bebek sıvı gıdalarla beslendiği sürece bizim düşündüğümüz anlamda su ihtiyacı oluşmaz demişti. Ben alıştırmak için 5. Aydan sonra az az tadına baktırmayı düşünüyorum. Bence burada kriter bebeğin ıslak bez sayısı olmalı. Düzenli olarak ıslak bezleri varsa, idrarını rahat yapabiliyorsa ve cildinde kuruluk ve bıngıldağında çökme yoksa bebeğin sıvı alımı iyi durumda demekmiş. Sonuçta su zararlı değil ama ilk 6 ay bizim düşündüğümüz anlamda su ihtiyacı oluşmuyor sanırım.