[silindi] üst kat komşumun kızı 2,5 yaşında. Maşaallah çok Zeki, konuşuyor ve herşeyi anlıyor. Tuvaleti gelince çişini ve kaka yaptığını hep söylüyor. Arkadaşta buna güvenerek tuvalet eğitimi vermek istedi geçen hafta. Doğduğundan beri uyku sorunu olmayan, bıraktığında direk uyuyan, annesini hiç yormayan çocuk gitti bambaşka bir çocuk geldi. Kesinlikle ne lazımlığa ne klozete oturdu. Oturunca deli gibi ağlıyordu. Bağrış çağrış ki arkadaşta çok sabırlıdır. Hiçbir tepki vermiyordu ona rağmen çocuk delirdi. Sürekli altına yaptı ve kabız oldu. Korkmuş sanırım kaka yapamıyordu. 1 hafta gece gündüz uğraştı. Çocuk bir türlü öğrenemedi, alışamadı. Aynı zamanda bütün gün ağladığı yetmiyormuş gibi gece sabaha kadar da düzenli şekilde ağlıyordu. Hiç uyumuyordu. 2,5 yılda bir kez bile sesini duymadığım kız o kadar çok ağlıyordu ki içim gidiyordu. Korkacağı herhangi bişey yapmadılar anne baba olarak ama nedense bu durumdan aşırı etkilendi. Arkadaşta mecburen beze geri döndü. Tam 1 hafta uğraştı ama olmadı. Çocuk gün geçtikçe korkmaya başladı ve bir gram yol katedemediler. Sürekli üzerine yapıyordu. Asla tuvalete yapmıyordu. Daha fazla etkilenmesin dediler haklı olarak. Bence bu İşte en doğru zaman çocuğun hazır olduğu, sinyal verdiği zaman. Yani merdivenleri kendi kendine herhangi bir yere tutunmadan inip çıktığında, bezden rahatsız olup kendisi çıkarmak istediğinde, iyi kötü çiş kaka yaptığında farkedip söylediğinde, geceleri bez bağlayınca sabaha o bez kupkuru olduğunda vs.. Şahsi fikrim bence acele etmeyin. Daha 15 aylık ve 2,5 yaşındaki herşeyi anlayan konuşan çocuk bile alışmadı. Bu işlerde ay, yaş sadece bir rakam. Mesela 5 yaşında konuşan çocuk var, 1 yaşında konuşan var. 23 aylıkken tuvalet eğitimi alan var, 4 yaşında başlayanda var. Çok erken bir dönem sizinki çünkü daha çok küçük. Korkabilir yani. Bende oğlum hazır olduğunda başlarım Allah izin verirse. Bir şekil alışacak nasıl olsa. Acele etmeye ya da onu korkutmaya asla gerek yok. Allah tüm evlatlarımızı bağışlasın inşaallah🌺